Gerdab.IR | گرداب

اختصاص بودجه برای اشتراک‌گذاری اطلاعات

تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴

وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) اخیراً، یازده میلیون دلار به دانشگاه تگزاس برای تنظیم قواعد و معیارهای به اشتراک‌گذاری اطلاعات سایبری اختصاص داد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ در ماه فوریه‌ی 2015، اوباما دستوری را مبنی بر ایجاد سازمان‌های تحلیل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات (Information Sharing and Analysis Organizations) توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) صادر کرد.

 این سازمان‌ها وظیفه‌ی تسهیل به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به تهدیدات سایبری میان بخش دولتی و خصوصی را بر عهده دارند. با توجه به همکاری دانشگاه تگزاس با این سازمان‌ها و صاحبان زیرساخت‌های حیاتی، اخیراً وزارتخانه‌ی مزبور، یازده میلیون دلار به این دانشگاه اختصاص داد تا از این طریق به سازمان‌های مذکور برای تنظیم قواعد و معیارهای به اشتراک‌گذاری اطلاعات کمک کند.

همچنین سازمان‌های مذکور با قصد گسترش اطلاعات امنیت سایبر، فراتر از مراکز تحلیل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات (Information Sharing and Analysis Centers) تشکیل شده‌اند که بخش خصوصی آمریکا، قسمت عمده‌ای از اطلاعات خود را از طریق به اشتراک می‌گذارد. در حقیقت آمریکا مدعی است که قصد دارد با تشویق بخش‌های مختلف به اشتراک‌گذاری اطلاعات، نه تنها جلوی تهدیدات سایبری در یک بخش بلکه در یک منطقه را بگیرد.

البته برخلاف فشار دولت آمریکا برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات، هنوز تعدادی از بخش‌های صنعتی و وکلا برای همکاری با بخش خصوصی و دولتی در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند. مثلاً برخی از حامیان حریم خصوصی معتقدند هدف از به اشتراک‌گذاری اطلاعات و درخواست دولت برای این اقدام، جمع‌آوری اطلاعات شهروندان برای جاسوسی و نفوذ به آن‌ها است.