Gerdab.IR | گرداب

گروه امنیت سایبر اسراییل/بخش سوم

تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۴

این گروه دارای هسته‌ای برای تحقیق بر روی مسائل مختلف سایبری است که در نهایت منجر به یک تز سایبری می شود. همچنین دارای یک شرکت تابع است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ در این بخش، در مورد روش کار گروه 8 و شرکت‌ تابع آن مطالبی ذکر می‌شود.

در هسته‌ی این گروه، یک گروه تحقیقاتی وجود دارد که وظیفه‌ی آن‌ها انجام تحقیقات گسترده‌ای است که تخصص آفند و پدافند را ترکیب می‌کند. این گروه روشی چندجانبه را اجرا می‌کند. ابتدا آن‌ها با تحقیق شروع می‌کنند و حوزه‌های وسیعی مانند امنیت سرمایه‌گذاری را انتخاب می‌کنند و سپس با نخبگانی که در اختیار دارند همکاری کرده و از این راه به یک تز سایبری «cyber thesis» برسند. این فرآیند این امکان را برای این گروه فراهم می‌کند که طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌های مناسب را برای مشکلات ناشی از حملات سایبری کشف کنند.
 
تشکیل اولین شرکت این گروه به نام پریدت (Preedat)
 
اولین شرکت تأسیس‌شده توسط این گروه، پریدت (Preedat) نام دارد و تمرکز آن‌ بر روی کاهش دادن حملات هدفمند سایبری و تهدیدات پایدار پیشرفته (APT) است. پریدت به رهبری آفر اسراییل (Ofer Israel)، یکی از اعضای باسابقه‌ی شرکت امنیتی چک‌پوینت (Check Point) است. گروه 8 و شرکت‌های تابع آن، در حال حاضر به دنبال استخدام استعدادهای خاص هستند.
همچنین گروه 8 از سرمایه‌گذاران بزرگ دعوت می‌کند که به این گروه بپیوندند تا شرکت‌های امنیت سایبر جدیدی را تشکیل دهند.
 
ناداو زفریر کیست؟
 
همان‌طور که ذکر شد مؤسس این گروه، ناداو زفریر (Nadav Zafrir) است. او یک متخصص در زمینه‌ی سایبر و اطلاعات محسوب می‌شود. وی از فرماندهان بازنشسته‌ای است که دارای مدرک لیسانس حقوق از مرکز میان‌رشته‌ای هرتزلیا است. به‌علاوه مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی مدیریت از دانشگاه نورت‌وسترن (Northwestern University) و دانشگاه تل‌آویو (Tel Aviv University) کسب کرد. ناداو زفریر بیش از یک دهه سابقه درزمینه‌ی رهبری سایبری دارد. در طی 25 سال گذشته وی منصب‌های گوناگونی را در سازمان‌ها و واحدهای سایبری اسرائیل داشته است. در حال حاضر او یکی از بالاترین پیشگامان در تأسیس واحدهای سایبری است. گوشه‌ای از سوابق او عبارت‌اند از:

1. رهبری واحد 8200 نیروهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تا سال ۲۰۱۳
 2. مؤسس فرماندهی سایبری ارتش اسرائیل (IDF)

بخش دوم گزارش

بخش اول گزارش