Gerdab.IR | گرداب

گروه امنیت سایبر اسراییل/بخش چهارم

تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴

در بخش آخر این نوشتار، در مورد علل تشکیل این گروه مطالبی تقدیم می شود.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ گروه 8 به‌عنوان یک اندیشکده برای رسیدن به نظریات در عرصه‌ی فضای سایبر ایجاد شد و می‌تواند علل مختلفی برای تشکیل این گروه وجود داشته باشد.

یکی از آن‌ها می‌تواند اختصاص بودجه‌های مختلف برای ایجاد مراکز مطالعاتی برای تهدیدات سایبری است؛ مثلاً بودجه‌ی دولت آمریکا در سال ۲۰۱۵ برای این کار 14 میلیارد دلار است.

اما یک علت دیگر برای تشکیل این گروه جدید یا حتی آژانس دیگری که چندی پیش کابینه‌ی امنیتی اسراییل با تشکیل آن موافقت کرد، این نکته است که در سال ۲۰۱۴ موج شدیدی از حملات سایبری صورت گرفت که ازجمله‌ی این‌ها می‌توان به حملات سایبری به شرکت سونی و فروشگاه زنجیره‌ای Target اشاره کرد.

 لذا ناداو زفریر، مؤسس این گروه، سال ۲۰۱۴ را نقطه‌ی عطفی در نیاز به آگاهی نسبت به امنیت سایبر عنوان کرد. لذا رژیم صهیونیستی که خود را جزو رهبران سایبری دنیا می‌داند به فکر تأسیس هرچه بیشتر شرکت‌هایی افتاده است که بتواند جلوی حملات سایبری را بگیرد.

 این رژیم مدعی است که حملات مختلفی به آن صورت می‌گیرد و از میان کشورها، ایران را مکرر متهم می‌کند. آمریکا نیز چند ماه گذشته، مبلغ سی‌وپنج میلیون دلار برای تشکیل مرکز یکپارچه‌سازی تهدید سایبری اطلاعات، اختصاص داد. همچنین این رژیم با پرورش نخبگان درزمینه‌ی سایبری، تعدادی از آن‌ها را وارد واحد 8200 می‌کند. قبلاً نیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در سال ۲۰۱۲، پانصد و پانزده میلیون دلار برای راه‌اندازی آژانس امنیت سایبر اختصاص داد.

همچنین زفریر مدعی شد که گروه 8 یک ‌قدم از هکرها جلوتر خواهد بود. این بدین معنا است که این گروه قصد دارد قبل از اینکه هکرها حمله‌ای را آغاز کنند یا به فکر ایجاد بدافزار باشند، جلوی آن‌ها را بگیرد.