Gerdab.IR | گرداب

۹۷ درصد درآمد گوگل تبلیغات است

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴

مدیر پروژه موتور جست‌وجوی بومی با بیان اینکه ۹۷ درصد درآمد گوگل از پرداخت کلیکی تامین می‌‌شود، گفت: سال گذشته ۵۹ میلیارد دلار از درآمد ۶۶ میلیارد دلاری گوگل از محل تبلیغات بوده است.

به گزارش گرداب از فارس، علی محمد زارع بیدکی اظهار داشت: در دنیای تجارت الکترونیک، مدیران و صاحبان صنایع، جستجوگرها را به عنوان یک استراتژی "تکاملی" و یا حتی نوعی استراتژی "توسعه محصول" و در پی آن "توسعه بازار" می دانند؛ اینها همه نشان از آن دارند که نگرشی که به یک موتور جستجو وجود دارد، نگرشی تجاری و اقتصادی است.
 
وی تصریح کرد: 85 درصد ترافیک هدفمند در اینترنت، متعلق به موتورهای جستجوگر است و در واقع این جویشگرها هستند که مشتریان را به صاحبان مشاغل معرفی می کنند و از همین رو شرکت های خدماتی و تجاری همواره تلاش می کنند در موتورهای جستجوگر جایگاه بهتری داشته باشند.
 
وی در تشریح این موضوع به آمار جهانی اشاره کرد و افزود: براساس گزارش موسسه " اس‌آرآی اینترنشنال" هم اکنون 82 درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایت ها عنوان می کنند، این درحالی است که 57 درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو می‌کنند و 46 درصد این جستجوها برای کالا یا خدمات است، آماری که نشان می دهد موتورهای جستجوگر فصل جدیدی را در بازاریابی به وجود آورده اند.
 
مدیر پروژه ملی موتور جستجوگر پارسی جو با اشاره به اینکه 70 درصد کاربران به هنگام جستجو یکی از سه سایت ابتدای نتایج جستجو را کلیک می کنند، ادامه داد: موتورهای جستجو برای شرکت‌های تجاری و خدماتی از اهمیت بالایی برخورد است، چرا که هدفمندترین بازدیدکنندگان را به سایت می‌فرستند و از همین رو شرکتهای تجاری، سعی می کنند با پرداخت هزینه، در معرض دید کاربران باشند.
 
زارع بیدکی با ذکر مثال‌هایی در این باره، خاطر نشان کرد: 97 درصد درآمد گوگل از طریق "پرداخت کلیکی" تامین می‌ شود به طوری که این موتور جستجوگر توانسته در سال گذشته بیش از 66 میلیارد دلار درآمدزایی کند که از این مقدار بیش از 59 میلیارد دلار از محل تبلیغات بوده است.
 
وی ابراز کرد: اصل اول در تجارت بر این است که همواره در جایی حضور داشته باشیم که مشتریان آنجا هستند و اگر ما آنجا نباشیم، رقیبان ما آنجا خواهد بود و فرهنگ سازی در استفاده از موتورهای جستجوگر بومی باعث خواهد شد که صاحبان صنایع داخلی در معرض دید مشتریان باشند.