Gerdab.IR | گرداب

قرار داد سایبری سازمان هوانوردی آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴

مایکروسافت و آمازون هم‌اکنون به صورت همزمان با سازمان فدرال هوانوردی آمریکا قراردادی منعقد کرده‌اند تا خدمات پردازش ابری خود را در اختیار آنها قرار دهند.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گزارش بیزینس‌اینسایدر، مایکروسافت و آمازون هم‌اکنون به صورت همزمان با "سازمان فدرال هوانوردی آمریکا" (FAA) قراردادی منعقد کرده‌اند تا خدمات پردازش ابری خود را در اختیار آنها قرار دهند.
 
این قرارداد که با حضور شرکت مشاور فناوری اطلاعات CSC منعقد شده است به سازمان هوانوردی آمریکا امکان می‌دهد تمام اطلاعات خود را از روی مراکز داده به سیستم پردازش ابری آمازون (AWS) و خدمات ابری مایکروسافت (Azure) انتقال دهند.
 
شرکت CSC توضیح داد که این قرارداد به ارزش ۱۰۸ میلیون دلار به صورت همزمان با مایکروسافت و آمازون بسته شده است و از آنجا که دوره زمانی قرارداد بسیار طولانی‌مدت است، طی۱۰ سال آینده می‌تواند ارزش آن به بیش از یک میلیارد دلار برسد.
 
البته گفته شده است سازمان FAA به طور کامل مراکز داده خود را کنار نمی‌گذارد تا فقط از خدمات پردازش ابری AWS و Azure استفاده کند.  
 
سازمان هوانوردی آمریکا طی چند دهه گذشته همکاری‌های نزدیکی با شرکت IBM داشته است و بر همین اساس اعلام کرد قرارداد جدید آنها در حوزه خدمات پردازش ابری باعث کنار گذاشتن IBM نخواهد شد.