Gerdab.IR | گرداب

ورود کوالکام به عرصه‌ی ساخت پهپاد

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴

شرکت کوالکام به ساخت سخت‌افزار برای پهپادها روی آورده و اعلام کرده است که می‌خواهد پهپادهای ارزان‌تر و باهوش‌تری را تولید کند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ شرکت آمریکایی کوالکام که به علت تولید تراشه‌های تلفن همراه شهرت بسیار دارد به ساخت تراشه‌هایی برای پهپادها روی آورده است.

تراشه‌ای که کوالکام تولید کرده است «Snapdragon Flight» نام دارد. این تراشه بر پایه‌ی تراشه‌ی «Snapdragon 801» ساخته‌شده و اندازه‌ی آن 58 در 40 میلی‌متر است. تراشه‌ی 801، یک پردازنده 4 هسته‌ای با حداکثر فرکانس 2.26 گیگاهرتز است. ویژگی‌های Snapdragon Flight کنترل سریع و همزمان پهپاد توسط سیگنال‌های دیجیتالی، ارتباط وای فای، بلوتوث، تصویربرداری و فیلم‌برداری باکیفیت 4K می‌شود.

افراد از پهپادها برای کارهای عجیبی مانند تولید سلاح، ماهیگیری و پرواز کردن استفاده می‌کنند. تهیه‌‌ی قطعات برای تولید یک پهپاد خوب  معمولاً هزینه‌ی زیادی نیاز دارد؛ اما کوالکام اعلام کرده است که تراشه‌ی آن‌ها هزینه‌های ساخت یا تهیه‌ی پهپاد را کاهش می‌دهد و پهپادها را به وسیله‌ای عمومی تبدیل می‌کند. این پهپادها تنها به یک موتور قوی و یک باطری با عمر بالا برای تکمیل شدن نیاز دارند.

راج تالوری (Raj Tallury)، معاون ارشد مدیر بخش تولیدات کوالکام، گفت:«امروزه پهپادها در زمینه‌های مختلفی مانند ناوبری، ارتباطات، عکس‌برداری، فیلم‌برداری و کارهای متنوع دیگری استفاده می‌شود که هزینه‌های تولید آن‌ها را برای کاربر افزایش می‌دهد؛ اما پهپادهایی که با تراشه‌های کوالکام ساخته خواهد شد ویژگی‌هایی مانند سبک‌ بودن، کوچک‌تر بودن، دارای عمر باطری طولانی‌تر، مدت‌زمان پرواز بیشتر و ارزان‌تر بودن را دارد.»

طبق برخی گزارش‌ها، به نظر می‌رسد تراشه‌های Snapdragon Flight شرکت کوالکام در سال 2016 به‌صورت عمومی عرضه و تجاری شود.