Gerdab.IR | گرداب

برنامه‌ی واقعیت مجازی فیس‌بوک

تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴

فیس‌بوک در حال تولید برنامه‌ای است که دید 360 درجه را برای فایل‌های ویدئو ای فراهم می‌کند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ شرکت فیس­‌بوک در حال تولید یک برنامه­‌ی واقعیت مجازی برای اندروید و iOS است که به کاربران تلفن­‌های هوشمند اجازه می­‌دهد تا ویدئوی 360 درجه مشاهده کنند. این برنامه، یک برنامه برای تماشای ویدئو به‌صورت 360 درجه و کروی است و با حرکت دادن تلفن‌های هوشمند به اطراف بخش‌های مختلف تصویر دیده خواهد شد.
 
مارک زاکربرک (Mark Zuckerberg)، مدیرعامل فیس‌بوک، در ماه مارس گفته بود که فیس‌بوک بر روی نوعی فناوری‌ تحقیق می‌کند که قرار است به بخش خبر این شبکه‌ی اجتماعی اضافه شود. او همچنین گفته است:«کاربر در هنگام تماشای ویدئو با حرکت تلفن هوشمند خود به اطراف می‌تواند ویدئو را از زاویه‌های مختلف تماشا کند.»
 
فیس‌بوک برای ورود به واقعیت مجازی، شرکت آکیولوس (Oculus) را با مبلغ 2 میلیارد دلار خریداری کرد. شرکت آکیولوس تولیدکننده­‌ی هدست واقعیت مجازی «Oculus Rift» است.
 
زاکربرک ادامه داد: « شرکت فیس‌بوک به‌تازگی وارد عرصه‌ی واقعیت مجازی شده و قصد دارد تا این فناوری را پایه‌ای برای فناوری‌های بعدی خود قرار دهد و واقعیت مجازی را وارد زندگی میلیاردها نفر بر روی زمین بکند.»
 
این برنامه در مراحل اولیه‌­ی طراحی و تولید خود قرار دارد و تاریخ انتشاری برای آن مشخص نشده است. همچنین شرکت گوگل نیز قصد دارد در پروژه‌ای مشابه دید 360 درجه را برای ویدئوهای «YouTube» فراهم کند که به‌زودی آماده‌ی بهره‌­برداردی خواهد شد.