Gerdab.IR | گرداب

واعظی و رفع فیلتر فیس بوک

تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات تاکید کرد: فیلترینگ شبکه‌هایی مانند فیس بوک و توئیتر قبل از دولت یازدهم صورت گرفته و اکنون در این زمینه برخی نمایندگان دولت به طور شفاهی صحبت‌هایی را مطرح کرده‌اند.

به گزارش گرداب از ایسنا محمود واعظی درباره این که چندی پیش یکی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای اینگونه اعلام کرده بود که این احتمال وجود دارد که با ارسال نامه درخواستی از سوی وزارت ارتباطات، شبکه اجتماعی فیس بوک رفع فیلتر شود، گفت: این صحبت‌ها از سوی یکی از اعضای این کمیته مطرح شده و به معنای نظر کلی کارگروه مربوطه نیست.
 
وی ادامه داد: وزارت ارتباطات زمانی وارد عمل می‌شود که بیش از 50 درصد اطمینان داشته باشد که نتیجه مثبتی حاصل می‌شود. در خصوص این موضوع نیز اگرچه برخی نمایندگان دولت به طور شفاهی صحبت‌هایی را مطرح کرده‌اند اما هنوز به طور رسمی مطلبی ارسال نشده است.
 
واعظی با تاکید بر اینکه در این زمینه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای تصمیم گیرنده است و فعالیت مجدد این شبکه‌ها بستگی به تجدید نظر این کارگروه دارد، یادآور شد: این مساله تنها به وزارت ارتباطات مربوط نمی‌شود چراکه ما تنها یک عضو در این کمیته داریم.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به طرح فیلترینگ هوشمند متذکر شد: تلاش داریم این طرح هرچه سریع‌تر اجرایی شود و با عملیاتی شدن فیلترینگ هوشمند، شاید کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای در این حکم تجدید نظر کند.
 
وی در ادامه متذکر شد: شبکه‌های اجتماعی همانطور که فوایدی به دنبال دارند ممکن است آسیب‌هایی را نیز همراه خود داشته باشند اما وظیفه دولت آن است که این فواید را براساس نیاز مردم و ارتباط آنها افزایش داده و در مقابل جلوی آسیب‌ها و تهدیدها را بگیرد.
 
او همچنین اظهار کرد: برای این کار تلاشهای متعددی صورت گرفته است اما در اولین گام لازم است که مردم را آگاه کنیم که بدانند بدون کمک آنها مبارزه با آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی امری سخت و دشوار می شود، البته این موضوع به آن معنا نیست که ما وظایف خود را انجام ندهیم.