Gerdab.IR | گرداب

پیشرفت زنان به نفع منطقه است

تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات در دیدار با مقامات عالی رتبه کشورهای همسایه در حوزه زنان گفت:پیشرفت زنان کشورهای همسایه به نفع منطقه است .

به گزارش گرداب از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، وزیر ارتباطات در دیدار با مقامات عالی رتبه کشورهای همسایه در حوزه زنان گفت:پیشرفت زنان کشورهای همسایه به نفع منطقه است .
 
در این دیدار واعظی با بیان اینکه امیدواریم همایش و نمایشگاه بین المللی  نقش آفرینی  زنان در توسعه پایدار، در روابط بین کشورها و ملت ها تاثیرگذار باشد؛ افزود: این روابط با نزدیکی بانوان کشورها، به انتقال تجارب مشترک می انجامد .
 
وی اظهارکرد: علاقه مند هستم  از وضعیت زنان در کشورهای همسایه مطلع شوم و به همین دلیل از نزدیک با شما ملاقات کردم.
 
وی با بیان اینکه  وظیفه همسری و مادری از وظایف مهم زنان در کشورهای اسلامی است؛ گفت: بانوان نیمی از سرمایه هر کشوری هستند  و هیچ کشوری نباید برای توسعه و موفقیت، 50 درصد نیروی انسانی خود را نادیده بگیرد.
 
واعظی در ادامه دیدار، ارتباط میان زنان کشورهای منطقه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: انشاء الله این سفر آخرین سفر شما نباشد و با رفت و آمدهای بیشتر، دلها نیز بیشتر به هم نزدیک شود.
 
وی بر لزوم حذف تنگ نظری برای ایفای نقش زنان در اجتماع تاکید کرد و ادامه داد: تعداد دختران شرکت کننده در کنکور ایران بیشتر از پسرها است و این موضوع بر مبنای رقابت است و  باید قبول کرد دختران از نظر تلاش و تحصیل از پسرها جلوتر هستند.
 
در این دیدار دلبر نظری  وزیر امور زنان افغانستان گفت: کشور ایران برادر و دوست دیرینه ماست و در روزهای سخت همیشه در کنار ما بوده است .
 
وی ادامه داد:‌ در افغانستان زنها توانایی پیشرفت و تحصیل را دارا هستند؛ اما در ادارات دولتی و اجتماع این احساس کم رنگ است و فرهنگ مردسالاری حکم فرما است .
 
وزیر امور زنان در افغانستان اظهار کرد: انتظار ما این است که در محیط اجتماع ما را به عنوان انسان بشناسند و آرزوی من آن است که شایسته سالاری در اجتماع حاصل شود و تساوی جنسیتی بوجود آید.
 
نظری برارتباط قوی و دوسویه با وزارت ICT ایران تاکید کرد و گفت: اشتغال در افغانستان با مشکلات جدی مواجه است.
 
همچنین صداقت قهرمان آوا، معاون  کمیته دولتی امور زنان  جمهوری آذربایجان ، برموضوع خانواده و زن وکودک، تاکید کرد و گفت: زنان ایران را بسیار پیشرفته می بینم .
 
وی با بیان اینکه اسلام بیشتر از همه ادیان به زنان ارزش داده است، گفت: وقتی می گوییم بهشت زیر پای مادران است یعنی وظیفه و نقش زن در جامعه چقدر با اهمیت است .
 
قهرمان آوا ادامه داد:  زنان باید خودشان بخواهند پیشرفت کنند و در کنار وظیفه مادری جرات و جسارت حضور در اجتماع را داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه زنان ایران پیشرفته و صاحب موفقیت هستند گفت: پیشرفت زنان در ایران به نفع  کشور شما است .
 
معاون  کمیته دولتی امور زنان  جمهوری آذربایجان، بازدید از موزه کلاه فرنگی و نمایشکاه کارآفرینی را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: اگر تاریخ حفظ شود؛ آینده نیز تامین می شود.
 
در این دیدار فضیله گرین، رئیس  اداره امور زنان سازمان همکاری های  اسلامی OIC گفت: وقتی زنان کشورهای شرکت کننده را می بینم،  مثل آن است که دختران خود را زیارت می کنم.
 
وی ادامه داد:‌ دستاوردهای زنان موجب افتخار است و ایران در حوزه زنان حرف های زیادی برای گفتن دارد.
 
دیدارمقامات عالی رتبه درامورزنان با واعظی  در حاشیه برگزاری دومین همایش ونمایشگاه  بین المللی  نقش آفرینی  زنان در توسعه پایدارکه از 24 تا 27 شهریور برگزارمی شود؛ انجام شد.