وارکرافت در مسابقات خلیج فارس

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال درباره بازی‌های ویرایش شده ضداسلامی در دومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس گفت: بازی وارکرافت به دلیل طرفداران زیاد پس از حذف نماد شیطان پرستی در مسابقه حضور دارد.

به گزارش گرداب از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مرتضی موسویان، هدف از برگزاری این مسابقات را حضور بازی‌های ایرانی و خارجی با موضوع خلیج فارس عنوان کرد و گفت: این بازی ها باعث ایجاد زمینه سالم برای افراد علاقه مند می شود.
 
رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایجاد زمینه رشد و شکوفایی خلاقیت جوانان و نوجوانان در صنعت بازی و سرگرمی، ارتقاء رشد کمی و کیفی تولیدات با نمایش توانمندی‌های متخصصین و گسترش صنعت بازی سازی، معرفی بازی های تولید داخل، ایجاد بازار فروش و شناخت و استعداد یابی گیمرهای ایرانی از جمله سایر اهداف برگزاری این مسابقات است.
 
موسویان با اشاره به حضور بازی‌های ویرایش شده ضد اسلامی در این دوره از مسابقات اظهار کرد: بازی «وارکرافت» یک بازی با نمادهای شیطان پرستی است اما نسخه ویرایش شده این بازی در مسابقات شرکت داده شده‌ است.
 
وی افزود: این یک بازی استراتژی است و در بین گیمرها طرفداران زیادی دارد به همین دلیل برای اینکه مخاطبان خود را از دست ندهیم این بازی را به مجموعه بازی‌ها اضافه کردیم.
 
براساس این گزارش، ثبت نام این مسابقات از اول مهرماه به صورت آنلاین از طریق سایت IranPGC.Com، سایت saramad.ir و پورتال مجتمع های فرهنگی دیجیتال سراسر کشور، بنیاد ملی بازی های رایانه ای و وزارت ورزش و جوانان انجام می شود.
 
برگزاری مرحله پایانی نیز در رشته های مختلف در نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا ٢٨ آبان ادامه خواهد داشت.