Gerdab.IR | گرداب

پدافند سایبر، اولویت دولت انگلیس

تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴

با توجه به خسارات اقتصادی به بخش‌های تجاری انگلیس، این کشور در پی افزایش ظرفیت‌های پدافند سایبری خود است.

به گزارش گرداب سایبربان؛ چندی پیش وزیر خارجه‌ی انگلیس در سازمان فرهنگ و رسانه‌ی انگلیس در مورد طرح‌های ابتکاری دولت این کشور صحبت کرد. وی در اندیشکده ی رفورم در لندن (Reform) گفت: «امنیت سایبر، اقتصاد دیجیتال را پی‌ریزی می‌کند. قفل و کلید اقتصاد دیجیتال امنیت سایبر است.

ما احتیاج داریم تا تجارت، شهروندان و خدمات عمومی خود را امن نگاه داریم.» وی افزود: «اگر ما قصد داریم که رهبر فناوری باشیم، باید [ابتدا] رهبر امنیت سایبر شویم؛ بنابراین در موضوع سایبر، سرمایه‌گذاری بسیار اهمیت دارد.»

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بعد از سرمایه‌گذاری 860 میلیون پوندی در برنامه‌ی دفاع ملی سایبر، این کشور شروع به تشخیص و رفع نیازهای خود در امنیت سایبر کرده است. هم‌اکنون نیز انگلیس در حال یادگیری گستره‌ی تهدیدات سایبری است.

در گزارشی آمده است که رویکرد جدید در امنیت سایبر فقط نباید شامل استفاده از بروزترین زیرساخت‌ها و فناوری‌های امنیتی باشد بلکه باید سامانه‌ها و سرویس‌های پیشرفته‌ی جمع‌آوری اطلاعات را در برگیرد که به دولت و سازمان‌ها برای تشخیص تهدیدات کمک شایانی می‌کند. به‌عنوان‌مثال یکی از اقدامات انگلیس در ایجاد سرویس‌های اطلاعاتی جدید ایجاد مرکزی به نام مرکز ارزیابی سایبری بود که GCHQ آن را تأسیس کرد. این مرکز که از دو سال پیش آن را تشکیل شده بود چندی پیش خبر وجود آن منتشر شد. به‌علاوه انگلیس در زمینه‌ی آفند سایبری نیز سرمایه‌گذاری کرده است.