Gerdab.IR | گرداب

تلاش چین و آمریکا برای انعقاد

اولین قرارداد صلح سایبری دوجانبه دنیا

تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴

مذاکرات صلح سایبری چین و آمریکا همزمان با کاهش حملات هکری دو طرف به یکدیگر در جریان است و امید می‌رود اولین قرارداد از این نوع در دنیا در روزهای آینده منعقد شود.

به گزارش گرداب فارس به نقل از وی تری نوشت، هیچ یک از دو طرف حاضر به اذعان به انجام چنین حملاتی بر علیه طرف دیگر نیستند، اما امیدوارند با توافق با یکدیگر قواعدی وضع کنند که حداقل جلوی حمله سایبری به تاسیسات زیربنایی مانند نیروگاه ها، سیستم های بانکی، شبکه های مخابراتی و بیمارستان ها گرفته شود.
 
هنوز مشخص نیست آیا این توافق صلح سایبری عدم حمله به شبکه های دولتی و خصوصی حساس را هم در بر می گیرد و دو طرف در عمل به مفاد آن احترام خواهند گذاشت یا خیر. برخی منابع حتی تردید دارند که مذاکرات دو طرف به علت پیچیدگی های موجود و شدت اختلاف نظرها به عقد قرارداد خاصی منجر شود.
 
مذاکرات یادشده در آستانه سفر رییس جمهور چین به آمریکا حساسیت بیشتری پیدا کرده و احتمال می رود پس از نهایی شدن مذاکرات توافق صلح سایبری به امضای اوباما و شی جین پینگ برسد.
 
یک ماه پیش حمله هکری به اداره مدیریت پرسنل آمریکا باعث سرقت اطلاعات 21.5 میلیون نفر از کارمندان فعلی و سابق دولت آمریکا شد. هکرهای عامل این حمله سپس به شرکت بیمه ای بزرگ Anthem در آمریکا نیز حمله کردند. هر دوی این حملات به چین نسبت داده شده است.
 
بعد از این حملات اوباما به دولت چین هشدار داد که چنین اقداماتی قابل پذیرش نیست و دولت وی آنها را تهدید اساسی امنیت ملی خود تلقی می کند.