Gerdab.IR | گرداب

هجمه خارجی ها به بازار تلکام

تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: شرکت‌های بین‌المللی و عمدتاً آمریکایی در تلاشند که بخش عمده بازار خدمات و حتی خدمات بومی را در اختیار بگیرند و باید با این تهاجم مقابله کنیم.

به گزارش گرداب از فارس، ابوالحسن فیروزآبادی در افتتاحیه نمایشگاه «ایران تلکام 2015» اظهار داشت: باید به مقابله تهاجمی که از طریق شرکت‌های بین‌المللی و عمدتاً آمریکایی صورت می‌گیرد، برویم که حتی بخش عمده خدمات و حتی خدمات داخلی را می‌خواهند در اختیار بگیرند.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: عمدتاً شبکه‌های اجتماعی، سرگرمی، مدیا و رسانه در اختیار شرکت‌های خارجی است که بخش داخلی می‌تواند در این زمینه قدرت را به‌دست گیرد.
 
فیروزآبادی تصریح کرد: معتقدیم در بازار بزرگ فضای مجازی و خدمات که برای همه دنیا به یک اندازه باز شده، بی‌عدالتی کم است و یا اصلاً نیست و آن هم ناشی از توازن قدرت‌هاست.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: معتقدیم که این بازار بزرگ فضای مجازی و خدمات براساس نیاز واقعی مردم جهان شکل گرفته و در این زمینه بازار داخلی ایران نیز به شدت بکر است.
 
وی ادامه داد: در مدل‌های متعدد کسب و کار در حوزه خدمات، فضای خالی زیادی وجود دارد، هم‌چنان که معتقدیم در حوزه صنعت نسبت صادرات به واردات در حد ارور است و می‌توانیم صادرات مختلفی در حوزه‌های مختلفی سخت‌افزار، نرم‌افزار و محتوا داشته باشیم.