Gerdab.IR | گرداب

واکنش راجرز نسبت به منع شنود

تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴

مایکل راجرز، رییس NSA، نسبت به قانون آزادی آمریکا که مانع جمع‌آوری مکالمات تلفنی توسط سازمان امنیت ملی می‌شود، واکنش نشان داد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ در پی تصویب قانون آزادی آمریکا (USA Freedom Act) در چند ماه گذشته مبنی بر جلوگیری از جمع‌آوری مکالمات تلفنی توسط NSA، اخیراً مایکل راجرز، رییس NSA و US Cyber Command، نسبت به جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات توسط سازمان امنیت ملی واکنش نشان داد. وی افزود که جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات و مکالمات تلفنی موجب دشواری کار این سازمان و کاهش ظرفیت‌های عملیاتی خواهد شد. وی گفت: «جمع‌آوری اطلاعات موجب توانایی ما می‌شود، موجب اعطای بصیرت برای فعالیتی که می‌خواهیم انجام دهیم می‌شود.»

برخی از مخالفان شنود مکالمات تلفنی توسط سازمان امنیت ملی، اعلام کردند که جمع‌آوری چنین اطلاعاتی برای پیشگیری از حملات سایبری نیاز نیست و کسب این‌گونه اطلاعات در طی زمان می‌تواند به انگیزه‌های دیگری باشد.

البته باید این نکته را از نظر دور نداشت که مکالمات تلفنی تنها منبع اطلاعات NSA نیست. این سازمان حجم وسیعی از داده‌های اینترنتی را در اختیار دارد که این اطلاعات منجر به شکایت از سوی اتحادیه‌ی آزادی‌های شهروندی آمریکا (American Civil Liberties Union) شده است.

 به نظر می‌رسد قانون جدید آمریکا نیز چندان مفید به نظر نمی‌رسد؛ زیرا بر اساس افشاگری‌های اسنودن نیز، این سازمان دارای اتاق مخصوصی در شرکت AT&T است که می‌تواند از طریق آن به ضبط و شنود مکالمات بپردازد. حتی تعداد زیادی از سناتورهای آمریکا نیز طرفدار استفاده‌ی NSA از مکالمات تلفنی هستند. در نتیجه اگر قانون مذکور اجرایی هم شود، به‌احتمال متروک خواهد شد یا حداقل توسط راه‌های مختلف، دور زده می‌شود.