Gerdab.IR | گرداب

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

کاهش هزینه دسترسی به اینترنت از راه‌ فنی

تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه کمیته‌ای در وزارتخانه راه‌های کاهش هزینه دسترسی مردم به اینترنت را از نظر فنی و اقتصادی بررسی می‌کند، گفت: تجربه کاهش قیمت اینترنت بین‌الملل در ارزان شدن اینترنت کاربران نهایی موثر نبود و اصلاح بخش فنی مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش گرداب از فارس، نصرالله جهانگرد در معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه ایران تلکام 2015 اظهار داشت: استراتژی وزارتخانه به حداقل رساندن هزینه دسترسی مردم به اینترنت است.
 
وی گفت: برای تحقق این هدف یک کمیته فنی در وزارتخانه تشکیل شده که از نظر اقتصادی و فنی عوامل موثر در کاهش هزینه دسترسی مردم به اینترنت را بررسی می‌کند.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: در بخش اقتصادی وزارتخانه تصمیم به کاهش قیمت اینترنت ورودی که توسط شرکت دولتی زیرساخت به شرکت‌های خصوصی ارایه می‌شود گرفت و هزینه اینترنت زیرساخت را حدود 25 تا 30 درصد کاهش داد.
 
جهانگرد گفت: اما شرکت‌های خصوصی ارایه دهنده اینترنت (PAP)‌ها این کاهش قیمت را تاثیر نداده است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: توجیه آنها این بود که هزینه اینترنت بین‌الملل تنها یک چهارم هزینه‌های اینترنت کاربر نهایی را تشکیل می‌دهد و تخفیف 25 درصدی در یک چهارم هزینه‌ها معادل 5 درصد تخفیف در قیمت اینترنت کاربر نهایی می‌شود که این میزان تخفیف قبلا در بازار رقابتی توسط خود شرکت‌ها اعمال شده بود.
 
جهانگرد تصریح کرد: در نتیجه وزارتخانه در بخش اقتصادی سیاست قبلی برای کاهش نرخ اینترنت دولتی را متوقف کرد و به این نتیجه رسید که برای کاهش هزینه‌های دسترسی باید روی اصلاح بخش فنی متمرکز شد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در بخش فنی ساختارها نیازمند تجدیدنظر و ارتقا هستند که برای مثال شرکت‌ها (Pap) کل ترافیک شبکه خود را از کشور در یک نقطه در تهران جمع می‌کنند و بار دیگر در 31 استان توزیع می‌کنند.
 
جهانگرد تاکید کرد: هدف نهایی وزارت ارتباطات کاهش هزینه دسترسی مردم به اینترنت است زیرا معتقدیم که اینترنت حاوی اطلاعات بسیار خوب برای توسعه کشور به شرط حفظ شرایط فرهنگی هر کشور است.