Gerdab.IR | گرداب

تلاش نماینده مجلس برای بازگرداندن مخابرات به دولت

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی در برابر مسئولان رده بالای ICT که به این شهرستان سفر کرده بودند، گفت: هفته آینده طرح بازگرداندن مخابرات به دولت را که به امضای 100 نماینده رسیده است، پیگیری می‌کنم.

به گزارش گرداب از خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- روز گذشته به همراه مسئولان رده بالای حوزه ICT در جلسه شورای اداری شهرستان تربت‌جام شرکت و اینگونه سفرهای استانی را باعث افزایش احساس مسئولیت در دولت عنوان کرد.

در این نشست مسئولان ارتباطی اعم از مدیران اپراتورهای موبایل گزارش‌های مرتبط با شهرستان تربت‌جام را ارائه دادند و علیرضا قلمبر دزفولی -مدیر عامل ایرانسل- با بیان اینکه اپراتور دوم ارتباطی در استان خراسان رضوی دارای پنج میلیون مشترک است، گفت: تاکنون 10 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داشته و با ارایه اینترنت 4G تلفن همراه سرعت اینترنت تحول چشمگیری یافته است.

وحید صدوقی -مدیر عامل همراه اول- نیز در زمینه شبکه این اپراتور، گفت: 100 درصد جاده‌های اصلی و 84 درصد روستاها تحت پوشش شبکه تلفن همراه اول قرار دارد و با سرمایه‌گذاری صورت گرفته ظرفیت شبکه اپراتور اول در استان خراسان رضوی می‌تواند پاسخگوی هفت میلیون نفر باشد.

اما ظاهرا این سخنان به مذاق غلامرضا اسدالهی -نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی- خوش نیامد و بعد از این گزارش‌ها گفت: اینکه دوستان می‌گویند در این استان عملا مشکل ارتباطی نداریم تعجب‌آور است زیرا وضعیت پوشش، آنتن‌دهی موبایل و اینترنت غیرقابل قبول است.

وی عنوان کرده که فکر می‌کردیم دوستان مشکل را می‌دانند و به اینجا سفر کردند تا آنها را حل کنند اما گویا نمی‌دانند مشکلات چیست.این نماینده مجلس بعد از چنین اظهاراتی به طرح بازگرداندن مخابرات به دولت که امضای 100 نفر از نمایندگان مجلس را نیز به همراه دارد، اشاره کرده و گفته است "زمانی این طرح به دلیل مشکلات حوزه مخابرات و ارتباطات در دستور کار مجلس بود اما به درخواست آقای مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) متوقف شد تا به مسائل رسیدگی شود اما ظاهرا فقط زمان خریداری شده است و دوستان مشکلات را هم قبول نمی‌کنند.

اسدالهی این را هم گفته که شنبه هفته آینده با بازگشت به تهران، این طرح را مجددا پیگیری می‌کند تا به سرانجام برسد.صحبت‌های این نماینده مجلس بعد از بیان دغدغه‌های دفاتر ارتباط روستایی و کارگزاران مخابراتی در ارتباط با عدم سرویس‌دهی مخابرات ارائه شد.

در حالیکه به نظر می‌رسد مجددا قرار است طرح مسکوت مانده برگرداندن مخابرات به دولت دوباره فعال شود اما باید گفت پیش از این مقام عالی وزارت ارتباطات بارها اعلام کرده بود که علاقه‌ای به بازگشت مخابرات خصوصی شده به دولت ندارد و اصلا سیاست دولت این نیست.

اواخر سال گذشته نیز بار دیگر بعد از چهار سال که کمیته تحقیق و تفحص مجلس واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی را غیر رقابتی و دارای اشکال عنوان کرده بود، درخواست تحقیق و تفحص مجدد از مخابرات مطرح شد.

نادر قاضی پور که ارائه دهنده این درخواست بود، در ارتباط با چنین موضوعی گفته بود که مخابرات یک شبه از بخش دولتی به بخش شبه دولتی واگذار شده است. واردات بی‌رویه تجهیزات مخابراتی از خارج کشور، نامشخص بودن تکلیف بیمه کارگزاران مخابرات روستایی، تعطیلی کارخانجات مخابراتی کشور و نبود پژوهشگاه و دانشگاه در حوزه مخابرات به دست مردان مخابراتی صورت می‌گیرد؛ مسئولان وزارت ارتباطات در خواب و مخابراتی‌ها بیدار هستند.

با این حال باید منتظر ماند و تکلیف چنین طرحی که گویا 100 نماینده موافق آن هستند، مشخص شود.