Gerdab.IR | گرداب

افزایش بهره‌وری با روزآمدسازی تکنولوژی

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات و فناوری بر تاثیر مستقیم بر مبادلات اقتصادی کشور و کمک به افزایش بهره وری ملی با بکارگیری فناوری های روز دنیا، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی همزمان با ۱۷ مهرماه روز جهانی پست در پیامی اعلام کرد: صنعت پست به دلیل داشتن توانمندی های فراوان، نقش مهمی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ایفاد می کند.

وی با بیان اینکه ساختار اصلی این صنعت را، نیروی انسانی تشکیل می دهد اضافه کرد: در این بین اعتماد و اطمینان خاطر مردم به کارکنان پست، پشتوانه‌ای محکم برای این شبکه به شمار می رود که هیچ سازمان و یا دستگاهی تاکنون از آن برخوردار نبوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پست در بسیاری از کشورها عامل تحولات عظیم در جامعه محسوب می شود و بر همین اساس ایجاد و توسعه زیرساخت ها، تلاش برای کسب بازارهای جدید، بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل های بخش خصوصی، حرکت در جهت تامین نیازها و خواسته های مردم، باید در دستور پست ایران قرارگیرد.

وی با تاکید براینکه باید عقب ماندگیهای گذشته صنعت پست در ایران جبران شود، اجرای این مهم را نیازمند خلاقیت و نوآوری، سرعت حرکت به سمت پست نوین و ارائه خدمات جدید با بهره گیری از فناوری‌های نوین عنوان کرد.

واعظی ادامه داد: خوشبختانه طی دوسال اخیر ، پست ایران با ایجاد تغییرات اساسی درساختار سازمانی و ارائه سرویس ها و خدمات مبتنی بر فناوری تا حدود زیادی مشکلات را پشت سرگذاشته و به ثبات نسبی دست یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در این بخش، در ابتدا مسیر تحولات قرار داریم و هنوز تا رسیدن به سطح موردنظر فاصله بسیار است خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعتقاد راسخ به ظرفیت ها و قابلیت های پست دارد و در تمامی زمینه ها این صنعت را پشتیبانی و حمایت می کند.

وی گفت: پست این توانایی را دارد که با به‌کارگیری فناوری های روز دنیا، ضمن تاثیر مستقیم بر مبادلات اقتصادی، نظام فرهنگی و اجتماعی کشور داشته باشد و به افزایش بهره وری ملی کمک کند.