Gerdab.IR | گرداب

شبیه‌سازی حملات سایبری در جمهوری چک

تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴

جمهوری چک برای مقابله با حملات سایبری احتمالی به تأسیسات هسته‌ای این کشور، آماده می‌شود.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ یک حمله‌ی سایبری شبیه‌سازی‌شده به تأسیسات هسته‌ای جمهوری چک، در این کشور برگزار شد. هدف از این آزمایش، آماده‌سازی جمهوری چک برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی سایبری علیه تأسیسات هسته‌ای این کشور اعلام شد. حمله‌ی شبیه‌سازی‌شده‌ی مذکور در دانشگاه ماساریک (Masaryk University) چک برگزار شد. آزمایش موردنظر اولین از این نوع در جمهوری چک بود.
 
گروه‌های شرکت‌کننده در این آزمایش عبارت بودند از مهاجمان و مدافعانِ متشکل از متخصصان سایبری، متخصصان فناوری اطلاعات، موسسه‌های دانشگاهی، وزیران جمهوری چک، بخش صنعت و اداره امنیت ملی جمهوری چک.
 
این حمله برای چندین ساعت ادامه داشت و روش‌های مختلفی از حمله در آن مورد استفاده قرار گرفت و با گذشت زمان، شدت حمله بیشتر شد. برنامه‌ی این حمله غیر‌واقعی بود، اما جزییات آن بر اساس تجربیات واقعی بنا شده بود.
 
دانشگاه ماساریک دومین دانشگاه بزرگ و مهم جمهوری چک است. از لحاظ قدمت تاریخی، این مؤسسه سومین دانشگاه جمهوری چک است که بعد از دانشگاه‌های چارلز و پالاچکی در سال ۱۹۱۹ میلادی تأسیس شد. در حال حاضر دارای ۹ دانشکده و ۳۵۱۱۱ دانشجو است. بر پایه اطلاعات سال ۲۰۱۴، دانشگاه ماساریک دارای بیش از ۲٬۲۰۰ هیئت‌علمی است.