Gerdab.IR | گرداب

بخش اول

ترسیم آینده انگلیس با بازی ماینکرفت

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴

دولت انگلیس پورتالی از بازی ماینکرافت را ایجاد کرده است تا به کمک آن نسل بعدی کارشناسان امنیتی فناوری اطلاعات خود را آموزش دهد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ اخیراً برنامه‌ی کریپینکس (1Crypinx) توسط دفتر کابینه انگلیس، وزارت فرهنگ و ورزش برای برنامه‌ی چالش امنیت سایبر انگلستان (Cyber Security Challenge UK) منتشر شده است. تمرکز این برنامه بر روی امنیت سایبر بازی‌ها، مسابقات ورزشی، رمزنگاری و بررسی فرصت‌های شغلی است.

این برنامه توسط خدمات ابری «Skyscape Cloud» پشتیبانی شده و بر اساس بازی‌های بین‌المللی توسعه داده شده است. بچه‌هایی در بازه‌ی سنی 12 تا 25 سال از این سرویس استفاده می‌کنند.

یکی از این بازی‌ها آسمان‌خراش مجازی (Virtual Skyscraper) نام دارد. در این بازی بازیکن کاراکتر مورد علاقه‌ی خود را ساخته و وارد بازی می‌شود. پس از شروع بازی، بازیکن باید به اکتشاف محیط بپردازد و معماهای بازی را که بر پایه‌ی آزمون‌های سایبری طراحی شده است را کند.
نحوه انجام بازی و حل آزمون‌ها و معماها توسط بازیکن در هر نوبت توسط کارمندان  امتیازدهی و ذخیره می‌شود.

یکی از مسئولان برنامه‌ی چالش امنیت سایبر انگلستان، گفت: «بازیکن‌هایی که در این طرح شرکت می‌کنند، با انجام بازی‌ها و نحوه‌ی عملکردشان امتیاز دریافت می‌کنند و رتبه‌بندی می‌شوند. از این رتبه‌بندی و امتیازها برای شناسایی استعدادهای مختلف در زمینه‌های مختلف امنیت سایبری مانند تجزیه‌وتحلیل ریسک، تجزیه‌وتحلیل قانون، دفاع از شبکه و اصول اخلاقی استفاده می‌شود. در واقع به افراد مختلف این فرصت داده می‌شود تا در زمینه‌های مختلف خود را ثابت کنند.»

تعدادی از سازمان‌ها مانند سازمان جرایم ملی انگلیس، بانک مرکزی، «GCHQ» و شرکت سانس (2SANS) از این برنامه پشتیبانی می‌کند.
___________________________
 1) این برنامه  یک پلتفرم مبتنی بر مرورگر و والهام گرفته از بازی های آنلاین کلان، برای اجرای بازی های مبتنی بر امنیت سایبر است. 
 2) یک شرکت خصوصی که در زمینه ی امنیت سایبر و آموزش نیروها عمل می کند.