Gerdab.IR | گرداب

نیروی هوایی آمریکا و آموزش گروه‌های سایبری

تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴

در حالی که نیروی زمینی ارتش آمریکا، در حال آموزش در پایگاه نظامی فورت گوردن است، نیروی هوایی این کشور، در حال آموزش گروه‌های سایبری خود است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ اد ویلسون (Ed Wilson)، فرمانده‌ی بخش 24 نیروی هوایی آمریکا (24th Air Firce) که بخشی از فرماندهی سایبری آمریکا است، گفت: «آموزش‌های مقدماتی نیروهای مأموریت سایبری ما در پایگاه نیروی هوایی کیسلر (Keesler)، انجام می‌شود.

سپس مراحل متوسط آموزشی آن‌ها در فرودگاه صحرایی هرلبرت (HurlBurt) انجام می‌شود. با توجه به نوع مأموریتی که این نیروها انجام می‌دهند وارد گروه حفاظت سایبری (Cyber Protection Team) خواهند شد.» همچنین سربازان جمع‌آوری اطلاعات نیروی هوایی نیز از راه دیگری وارد گروه‌های عملیاتی و دوره‌های آموزش‌های خواهند شد.

آن‌ها به پایگاه نیروی هوایی گودفلو (Goodfellow) در شهر تگزاس خواهند رفت. بعد از آن به دوره‌ی تحلیل سایبری مشترک (JCAC) که به رهبری نیروی دریایی برگزار می‌شود، ورود پیدا می‌کنند. ویلسون افزود: «ما تعداد نفرات اضافی که حدود 250 نفر هستند را به افرادی که در دوره‌ی تحلیل سایبری مشترک آموزش می‌بینند، می‌افزاییم و این کار را در طریق فرودگاه صحرایی هرلبرت انجام می‌دهیم.» وی ادامه داد: «آنچه به‌عنوان مأموریت فناوری اطلاعات مرسوم است، ما در حال ایجاد فرهنگ آن هستیم و من گمان می‌کنم شاید در این زمینه پیشرفته‌ترین نیز محسوب شویم.»

تلاش‌های نیروی هوایی در زمینه‌ی آموزش‌های مذکور، جهت اجرای دستورات فرماندهی سایبری آمریکا مبنی بر آماده کردن 2000 سرباز متخصص سایبری در نیروی هوایی است که شامل سربازان ذخیره و گارد ملی (National Guard) نیز می‌شود.