Gerdab.IR | گرداب

بخش جدید سایبری در نیروی دریایی آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴

نیروی دریایی آمریکا، یک بخش دائمی سایبری ایجاد خواهد کرد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ نیروی دریایی آمریکا در تلاش برای کنترل تهدیدات سایبری پیش روی خود است. کارشناسان نیروی دریایی آمریکا معتقدند بدون داشتن اطلاعات و آمار مشخصی از سامانه‌های فناوری اطلاعات و منشأ اجزای مختلف آن، اپراتورهای شبکه دقیقاً نمی‌دانند که چه چیزی روشن و چه چیزی خاموش است، یا اینکه چه چیزی آسیب‌پذیر و چه چیزی امن است. مقامات نیروی دریایی در تلاش برای سرعت بخشیدن به عملکرد نیروی یک‌ساله‌ای با عنوان نیروی آگاهی‌بخش سایبری (Task Force Cyber Awakening) هستند تا از این طریق به آخرین وضعیت سایبری و موقعیتی امن‌تر در این عرصه دست پیدا کنند.

به همین منظور، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا، ماه گذشته دستور ایجاد یک مرکز امنیت سایبری (Navy Cybersecurity Division) در نیروی دریایی را داد. دفتری متشکل از 40 نیرو که مسئولیت ارزیابی مطالعات و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ سایبری و اطمینان از نیازمندی‌های سایبری را بر عهده دارد.

  بر اساس گفته ژنرال تد برنچ (Ted Branch) - معاون فرمانده عملیات نیروی دریایی در زمینه کنترل اطلاعات - یکی از وظایف اصلی در این بخش جدید،، ، اطمینان یافتن از داشتن تمامی نیازمندی‌های اولیه و ضروری در جهت تأمین امنیت سایبری مستحکم است.

این نیروهای عملیاتی، نفوذ عمیقی به موضوع امنیت سایبری در تمامی بخش‌ها از قبیل فرماندهی سامانه‌های مختلف نیروی دریایی تا سامانه‌های فضایی و سامانه‌های فرماندهی جنگ‌های دریایی خواهند داشت. در اولویت‌های این نیرو، اختصاص مجدد بودجه‌ای در حدود 300 میلیون دلار برای سال مالی 2016 در زمینه کشف و کاهش تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های سایبری در نیروی دریایی است.