Gerdab.IR | گرداب

شرکت‌های فناوری اسراییل در آذربایجان

تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴

رژیم صهیونیستی تمایل خود را برای حضور هرچه بیشتر در حوزه‌ی فناوری اطلاعات آذربایجان نشان داد. این رژیم قبلاً نیز برای مشارکت با آذربایجان تمایل داشت.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ شرکت‌های فناوری اطلاعات اسراییل متمایل هستند تا حضور خود را در کشور آذربایجان بیشتر کنند و در زمینه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در این کشور سرمایه‌گذاری کنند. همچنین دن استف (Dan Stav)، سفیر رژیم صهیونیستی در باکو، در این اجلاس گفت: «اسراییل از انجمن فناوری‌های اسراییل-آذربایجان حمایت خواهد کرد.» این انجمن از وزارت ارتباطات و اتاق بازرگانی اسرایل-آذربایجان حمایت می‌کند.

لازم به ذکر است که اسراییل، آمادگی خود را برای مشارکت با آذربایجان در زمینه‌ی امنیت سایبر پیش از این نیز نشان داده بود. طرح اسراییل در راهبرد امنیت سایبر، بر پایه‌ی تجربه‌هایی است که‌ همراه با توسعه باشد.

پیشتر وزارت ارتباطات آذربایجان اعلام کرد که قصد دارد از تجربه‌های اسراییل در حوزه‌ی فناوری بهره گیرد.

نکته‌ی مهم این است که اسراییل از منطقه‌ی آذربایجان می‌تواند برای رصد فعالیت‌های ایران در حوزه‌ی فضای مجازی استفاده کند.

در پایان باید گفت آذربایجان قصد دارد با کشور صربستان نیز گروه مشترکی برای فعالیت در زمینه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل دهد. در جریان دیداری که علی عباسف، وزیر ارتباطات آذربایجان و رسیم لیجایک (Rasim Ljaic)، معاون نخست‌وزیر صربستان، داشتند، مقامات این دو کشور تصمیم گرفتند که گروهی برای همکاری در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل دهند.