Gerdab.IR | گرداب

روسیه در اندیشه اینترنت ملی

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴

محققان آمریکایی ادعا می‌کنند که روس‌ها آزمایش‌های جدیدی را در فضای اینترنت، انجام داده‌اند. بنا به ادعای آنها، روسیه به دنبال بررسی قطع اینترنت جهانی در داخل کشور و اتکا به زیرساخت‌های داخلی است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ خبرگزاری فاکس نیوز آمریکا در خبری اعلام کرد متخصصان ارشد آمریکایی، بر این باورند که آزمايش‌هايی برای شبیه سازی حالت قطع سراسری اینترنت در روسيه انجام شده‌ است. البته مقامات روسيه انجام چنين آزمايشی را انكار كرده‌اند.

 با اين‌ حال مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند كه در جولاي 2015، آزمايش‌هايی انجام گرفته است که در اين آزمايش‌ها وزارت دفاع و وزارت كشور روسيه با همكاری يك اپراتور تلفن همراه،  بقای اينترنتي ملی متشكل از نام‌های دامنه روسی را در شرايط انزوا از اينترنت جهانی مورد بررسی قرار دادند.

فاکس نیوز در ادامه اعلام کرد:«ولاديمير پوتين به منظور ارزيابي توانايي‌هاي اينترنتي كشور در شرايط جدا شدن از شبکه جهاني دستور انجام این آزمايش‌ها را صادر کرده است. آزمايش‌هايي كه به ايجاد زيرساخت‌هاي پشتيبان براي اطمينان از حفظ عملكرد اينترنت پس از قطعي از شبكه جهاني منجر شده‌است.»

با توجه به تشدید درگیری‌ها بین روسیه و غرب، انجام دادن چنین آزمایش‌هایی، دور از ذهن نیست، چرا که با  ورود نبردهای سایبری به فضای جنگ‌های امروزی، اینترنت می‌تواند به عنوان پاشنه آشیل زیرساخت‌های یک کشور، مورد سوءاستفاده طرف مقابل قرار بگیرد.