Gerdab.IR | گرداب

اینترنت اشیا در 10 دقیقه

تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴

شرکت اینتل یک پردازنده و سرویس خدمات ابری جدیدی راه‌اندازی کرده است که تولید برنامه توسط توسعه‌دهنده‌ها برای اینترنت اشیا را ساده‌تر می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان شرکت اینتل یک پردازنده و سرویس خدمات ابری رایگان را برای ورود به بازار اینترنت اشیا ارائه داده است. پردازنده‌ی کوارک (Quark)، یک‌دهم پردازنده‌های اتم انرژی مصرف کرده و اندازه‌ی آن تنها یک‌چهارم اتم است. این پردازنده برای استفاده در اینترنت اشیا و خدمات ابری شرکت‌های زیرمجموعه‌ی اینتل مانند ویند ریور (Wind River) ایجاد شده است تا آن‌ها بتوانند به راحتی اطلاعات اینترنت اشیا خود را برای پردازش بارگذاری کنند.
یر اساس ادعای اینتل هر وسیله‌ای از تجهیزات کارخانه تا زنجیره‌ی محصولات می‌توانند  اطلاعات خود را برای عملکرد بهتر بر روی این سرویس ابری بارگذاری کنند.
برایان کرزانیچ (Brian Krzanich)، مدیرعامل شرکت اینتل، گفت: «برای راه‌اندازی این سامانه به یک مجموعه‌ی متصل به هم برای خدمات‌دهی که از محیط اطراف خودآگاه هستند نیاز است.»
این سرویس شامل دو سیستم‌عامل جدید راکت (Rocket)، پالسار (Pulsar) لینوکس و یک سرویس خدمات ابری است که به توسعه‌دهنده‌ها کمک می‌کند بسیار راحت‌تر از گذشته برنامه‌های خود برای اینترنت اشیا را توسعه داده و اطلاعات آن‌ها را در یک فضای ابری پردازش کنند.
مقامات اینتل ادعا می‌کنند که توسعه‌دهنده تنها در مدت 10 دقیقه‌ی می‌توانند یک برنامه‌ی جدید تولید کنند. آن‌ها می‌توانند نمونه‌ی اولیه از دستگاهی که به اینترنت اشیا و نرم‌افزار مخصوص آن مجهز است را به سرعت برای تولید نهایی آماده کنند.

پردازنده‌ی کوارک