Gerdab.IR | گرداب

گوگل پلاس طرح مخفی گوگل

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴

گوگل پلاس یکی از شبکه های اجتماعی است که در دنیای گسترده پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی رها شده است.

به گزارش گرداب ویک گنداتور طراح گوگل پلاس در سال 2010 هنگام تاسیس این شبکه اجتماعی عنوان کرد "یک شبکه اجتماعی بسازید و یا ریسک هر اتفاقی را بپذیرید" و با تاسیس آن یکی از بزرگترین ریسک ها شرکت گوگل را عملی ساخت که در ظاهر توفیق چندانی به همراه نداشته است.

گوگل آمار کاربران گوگل پلاس را 2.5 میلیارد کاربر اعلام کرده است در صورتی که مطالعات صورت گرفته نشان داده است که تنها 21 درصد از این آمار را کاربران فعال تشکیل می دهند این در حالی است که هر کاربری که از حساب کاربری جی میل استفاده می کند به طور خودکار به گوگل پلاس وصل شده و در زمره کاربران شبکه اجتماعی گوگل پلاس قرار می گیرد.

رضا شفیعی کارشناس فناوری اطلاعات در گفت و گو با خبرنگار گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران گفت: گوگل زمانی اقدام به تاسیس گوگل پلاس کرد که اوج ورود شبکه های اجتماعی بزرگ بود و غول های شبکه های اجتماعی جای خود را در بین کاربران باز کرده بودند.

گوگل پلاس طرح مخفی گوگل

از طرفی رقیب اصلی گوگل پلاس فیس بوک است و در ابتدا نیز به خاطر این رقابت با سر و صدای زیادی فعالیت خود را آغاز کرد و از تمام ظرفیت سرویس های مختلف گوگل برای گسترش خود استفاده کرد که در ابتدا به دلیل قابلیت های تکنیکی فوق العاده اش مورد توجه کاربران قرار گرفت اما پس از مدتی با افول مواجه شد.

شفیعی با بیان اینکه گوگل صرفا با هدف انحصار یک شبکه اجتماعی گوگل پلاس را تاسیس کرد گفت: پس از تاسیس گوگل پلاس این پروژه گوگل رها شد و شاید هنوز هم طرح و برنامه مشخصی برای پیش برد این شبکه اجتماعی در اهداف گوگل تعریف نشده باشد اما هیچ گاه از داشتن شبکه اجتماعی صرف نظر نمی کند چرا که در اوج رها کردن گوگل پلاس اقدام به راه اندازی هنگ اوت کرد.

وی اظهار داشت : گوگل زمانی گوگل پلاس را بنیان نهاد و با وجود عدم پیشرفت آن همچنان در بین قابلیت های خود حفظ کرد که یاهو یکی از خدمات خود با عنوان یاهو 360 را به خاطر عدم سود دهی حذف کرد. در سال 2010 سهام شرکت فیس بوک با 500 میلیون کاربر به ارزش 14 میلیون دلار رسید در حالی که گوگل پلاس با سهام 200 میلیارد دلاری با استقبال قابل توجهی رو به رو نبود.

شفیعی در خصوص عملکرد فیس بوک نیز عنوان کرد: در سه سال اخیر شرایط فیس بوک هم تغییرات چشم گیری به همراه نداشته و از روند ثابتی در ارائه خدمات به کربران برخوردار بوده است.

گوگل پلاس طرح مخفی گوگل

وی در پایان آینده گوگل پلاس را چنین پیش بینی کرد و گفت: با توجه به این نکته که اندروید که از زیر مجموعه های شرکت گوگل محسوب می شود موفق به تسخیر بازار تلفن های همراه در زمینه سیستم عامل شده است به نظر می رسد گوگل در انتظار اتصالات جدید در پی پیشرفت های سیستم عامل اندروید است تا جهش چشمگیری در بین شبکه های اجتماعی و نرم افزار های پیام رسان داشته باشد و همانند سایر خدمات خود موفق ظاهر شود.