Gerdab.IR | گرداب

یک گام دیگر در اتحاد جاسوسان گوگلی؛

گرداب/ گوگل پلاس را در جی‌میل ببینید!

تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

کارشناسان معتقدند گام جدید گوگل در راستای رونق بخشیدن به شبکه اجتماعی‌اش، در حقیقت فرار کاربران سرویس‌های مختلف این کمپانی از دست گوگل پلاس را ناممکن ساخته است.

به گزارش گرداب به نقل از سی‌نت، غول دنیای جستجوگرها که از زمان راه‌اندازی شبکه اجتماعی‌اش، "گوگل پلاس"، تاکنون با شیوه‌های مختلف سعی در تحمیل عضویت در این شبکه اجتماعی به کاربران سایر سرویس‌هایش را داشته است، این بار و در همین راستا از تعامل کامل گوگل پلاس و سرویس پست الکترونیکی خود یعنی جی‌میل خبر داد.

بر این اساس، گوگل اعلام کرده است که تجربه آگاه‌سازی بهتری از گوگل پلاس را به جی‌میل خواهد آورد. به عنوان نمونه یکی از این ویژگی‎‌ها افزوده شدن قابلیت‌های کامنت‌گذاری گوناگون برای گوگل پلاس در صندوق ورودی (Inbox) جی‌میل است.

این تجربه آگاه‌سازی شامل مجموعه‎‌ای از تغییرات می‌شود که تعامل کامل میان جی‌میل و شبکه اجتماعی گوگل را در پی خواهد داشت. این به‌روزرسانی‌ها شامل قابلیت مشاهده، کامنت‌گذاری و پلاس کردن (1+) از داخل صندوق ورودی جی‌میل، مشاهده بلادرنگ کامنت‌هایی که در گوگل پلاس گذاشته می‌شوند و مشاهده دیگر فعالیت‌های لحظه‌ای افراد به عنوان بخشی از پیام آگاه‌سازی است.

البته گوگل پیش از این ادغام گوگل پلاس با جی‌میل را آغاز کرده بود. ویژگی‌های جدید همچنین شامل قابلیت افزودن افراد به حلقه‌ها مستقیما از دسکتاپ می‌شود.

منتقدان معتقدند گوگل در واقع با این اقدام خود، فرار کاربران سرویس‌های مختلفش از دست گوگل پلاس را ناممکن می‌سازد. هفته گذشته گوگل اعلام کرد کامنت‌های گوگل پلاس در کنار اخبار گوگل به نمایش در خواهد آمد. اوایل این هفته نیز مطالبی در مورد لزوم ورود به گوگل پلاس برای مشاهده یک فیلم در "یوتیوب" مطرح شده بود. هنگام آغاز به کار گوگل پلاس، گوگل اعلام کرده بود که هدف از راه اندازی این سرویس، حرکت به سوی مجتمع‌سازی محصولات این کمپانی با این شبکه اجتماعی است.

این ویژگی‌های گوگل پلاس از هفته آینده در جی‌میل ارائه خواهند شد.

چندی پیش "لری پیج"، مدیر اجرایی و یکی از بنیان‌گذاران گوگل در سالگرد آغاز ریاستش بر این کمپانی از تجمیع موتور جستجوی گوگل با دیگر سرویس‌های گوگل چون شبکه اجتماعی گوگل پلاس خبر داده بود؛ راهبردی که مشتریان هر یک از محصولات این کمپانی را ناخواسته به کاربر مجموع محصولات اینترنتی-اطلاعاتی گوگل تبدیل می‌کند.

"جیمز ویتاکر" که سه سال مدیر بخش مهندسی گوگل بوده است نیز مدتی قبل با بیان این مطلب که محصولات گوگل کم کم نابود و بسیاری از آن‌ها فقط به وسیله‌ای برای جمع‌آوری و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران گوگل تبدیل شدند، نسبت به اهداف مدیران کمپانی گوگل ابراز نگرانی کرده بود.

حدود 4 ماه پیش نیز طی خبری اعلام شد که از این پس وقتی حساب کاربری جدیدی را برای خود در جی‌میل به ثبت برسانید، گوگل بدون آن‌که نظر شما را در این زمینه جویا شود، یک پروفایل گوگل پلاس هم برایتان ثبت خواهد کرد.

همچنین گوگل اندکی پس از راه‌اندازی گوگل پلاس، با بستن سرویس‌های "گوگل ریدر" (Google Reader) و "گوگل باز" (Google Buzz) کاربران خود در فضای مجازی را به سمت عضویت در گوگل پلاس سوق داده بود.