به گزارش
گرداب به نقل از زد دینت، گوگل با اقدام اخیر خود، یک بار دیگر نشان داد افزایش کاربران شبکه اجتماعیاش چقدر برایش مهم است!
هنگامی که برای ثبت یک حساب کاربری جدید در گوگل وارد آن شوید، شاید بخواهید ازسرویس جیمیل یا خدمات به اشتراکگذاری فیلم در "یوتیوب" استفاده کنید. ممکن است برخی از شما هم برای عضویت در گوگل پلاس، شبکه اجتماعی گوگل دست به این اقدام زده باشید؛ اما چه بخواهید و چه نه، وقتی حساب کاربری جدیدی را برای خود به ثبت برسانید، گوگل یک پروفایل گوگل پلاس هم برایتان ثبت خواهد کرد.
این اقدام گوگل، گام جدیدی در راستای هدایت تشویق و ترغیب کاربران برای عضویت در شبکه اجتماعیاش یعنی گوگل پلاس است، سرویسی که تابستان گذشته راه اندازی شده است.
گوگل پیش از این نیز، با بستن سرویسهای "گوگل ریدر" (Google Reader) و "گوگل باز" (Google Buzz) کاربران خود در فضای مجازی را به سمت عضویت در گوگل پلاس سوق داده بود.
آمارها نشان میدهد که میزان اقبال کاربران به سوی این شبکه اجتماعی طی چند ماه اخیر کاهش یافته است.
روز گذشته، طی نشست فصلی مدیران این کمپانی با سرمایهگذاران آن، "لری پیج"، مدیر ارشد اجرایی گوگل اعلام کرد جیمیل تا پایان سه ماهه چهارم سال 2011 میلادی، بالغ بر 350 میلیون کاربر فعال داشته است.
بررسیها حاکی از آن است که گوگل از ماه نوامبر سال گذشته میلادی (2011) این اقدام را آغاز کرده است.