Gerdab.IR | گرداب

انقلاب صنعتی چهارم از راه رسید

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴

بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، 5 میلیون موقعیت شغلی تا سال 2020 توسط ربات‌ها از بین خواهند رفت.

به گزارش گرداب، بر اساس جدیدترین گزارش مجمع جهانی اقتصاد، حدود 5 میلیون موقعیت شغلی تا 5 سال آینده توسط ربات‌ها از بین خواهند رفت. بیشتر شغل‌های از دست رفته در مراکز اداری صنایع بهداشت، امور مالی و بسیاری مراکز اداری دیگر خواهد بود.

بر اساس این گزارش بر خلاف انقلاب صنعتی موجبات پیشرفت انسان‌ها را فراهم می‌کرد. اینک انقلاب صنعتی بعدی ممکن است موجب عقب‌گرد و افزایش میزان بیکاری مردم بشود؛ به علت پیشرفت هوش مصنوعی بسیاری از کارها به ربات‌ها سپرده خواهد شد. همچنین ربات‌هایی نیز به‌عنوان پاسخگو در شرکت‌ها استخدام شدند.

از سال گذشته، تعدادی از شرکت‌ها شروع به استخدام ربات‌ها در زمینه‌های مختلف اداری کرده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد روند استخدام ربات‌ها با افزایش چشم‌گیری روبه‌رو بوده و تا سال 2020 بیش از 5 میلیون موقعیت شغلی را تصاحب خواهند کرد.

عده‌ای از تحلیلگران اعلام کرده‌اند آمار بیکاری تا سال 2020 به 11 میلیون نفر در سراسر جهان خواهد رسید.

در زمان اختراع رایانه بیکاری کاهش یافت؛ اما با خودکار شدن همه‌ی کارها، به‌ مرور زمان بیشتر شغل‌های ایجاد شده از بین خواهند رفت.

در حال حاضر در بسیاری از کارخانه‌ها از ربات برای تولید محصولات استفاده می‌شود؛ اما به‌زودی ربات‌هایی با هوش مصنوعی بالا که می‌توانند کارهای اداری و حمل‌ونقل را بدون کوچک‌ترین اشتباهی انجام دهند، در شرکت‌های مختلف استخدام خواهند شد.