Gerdab.IR | گرداب

برقراری محدود طرح مکالمه نامحدود

تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴

طرح مکالمه نامحدود که با دستور رگولاتوری و به دلیل «ضدرقابتی» بودن حذف شده بود، بار دیگر در قالبی جدید اما محدود ارائه شده است. با توجه به ایراد رگولاتوری پیش‌بینی می‌شود طرح جدید به‌صرفه‌تر برای اپراتور و کم‌صرفه‌تر برای مشترک باشد.

به گزارش گرداب، در میان طرح‌های متعددی که از سوی اپراتورهای تلفن‌همراه ارائه می‌شود، طرح مکالمه نامحدود از اقبال ویژه‌ای برخوردار شد که از سوی 3 اپراتور به مشترکان ارائه می‌شد.

در این طرح در ازای پرداخت مبلغ اولیه ثابتی تمامی مکالمات درون شبکه بدون محدودیت و رایگان می‌شد. این طرح به ویژه مورد استقبال مشترکان همراه اول قرار گرفت زیرا شبکه تلفن‌ثابت و همراه را شامل می‌شد.

اما طرح مکالکه نامحدود به تعبیر رگولاتوری ضدرقابتی و باعث برهم‌خوردن بازار اپراتورهای تلفن‌همراه شد و در نهایت رگولاتوری دستور توقف این طرح را صادر کرد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران به فارس گفته بود: این طرح طرفداران قابل توجهی داشت و اغلب مشترکان از این طرح استفاده می‌کردند که پس از حذف این طرح با حجم زیاد شکایات در شبکه‌های اجتماعی و در تماس‌های تلفنی روبه‌رو شدیم.

در حالی که مشترکان پیگیر طرح جایگزین بودند، اپراتور دوم بسته‌های ترکیبی به عنوان جایگزین مکالمه نامحدود ارائه کرده است و همراه اول نیز طرح مکالمه محدود را ارائه کرده است.

در این طرح با شماره‌گیری کد دستوری ستاره هزار ستاره یک مربع، مبلغی در ازای دقائقی مکالمه به مشترک پیشنهاد می‌شود. برای مثال در ازای 720 دقیقه مکالمه به ارزش 41 هزار تومان پیشنهاد 11 هزار تومانی ارائه می‌شود.

با توجه به ایراد رگولاتوری به طرح‌های سابق مکالمه نامحدود و استفاده از تعبیر «ضدرقابتی» برای این طرح‌ها انتظار می‌رفت طرح‌های بعدی که مجوز ارائه می‌گیرند به‌صرفه‌تر برای اپراتور و کم‌صرفه‌تر برای مشترک باشد.