Gerdab.IR | گرداب

افتتاح نسل جدید مراکز مخابراتی IP

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

به منظور یکپارچه‌سازی شبکه مادر مخابراتی و گذر از سیستم‌های سوئیچینگ TDM به IP، پروژه NGN/IMS در استان‌های آذربایجان شرقی، فارس و خراسان رضوی هم‌زمان با بهره‌برداری از پروژه ویدئو کنفرانس یکپارچه در سراسر کشور چهارشنبه در تبریز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گرداب، هم‌زمان با فرارسیدن سی‌و‌هفتمین بهار انقلاب اسلامی با حضور رئیس هیأت ‌مدیره شرکت مخابرات ایران 444 پروژه مخابراتی  از جمله پروژه­‌های NGN/IMS و سیستم‌های انتقال DWDM با مجموع سرمایه‌گذاری140 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

با اجرای این  طرح همگرایی شبکه‌های موجود (PSTN، PSDN و PLMN) محقق شده و امکان ارائه سرویس‌های ارزش افزوده جدید فراهم خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم، بهره‌برداری از شبکه یکپارچه ویدئو کنفرانس در سراسر کشور است که با بهره‌برداری از آن، امکان استفاده از بستر این شبکه برای تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها در سراسر کشور فراهم خواهد شد.

همچنین 10 پروژه NGN/IMS به‌ منظور پوشش کل شبکه تلفن ثابت در سطح استان و چهار پروژه اجرای سیستم انتقال DWDM به‌ منظور توسعه ارتباطات شبکه مخابرات استان و تأمین نیازهای ارتباطی سایر اپراتورها از جمله مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در سفر رییس هیأت‌ مدیره شرکت مخابرات ایران و هیات همراه به تبریز افتتاح می‌شود.

پروژه‌های توسعه تلفن ثابت در مراکز کم‌ظرفیت، توسعه پورت‌های ADSL در سطح استان، راه‌اندازی نرم‌افزار CRM مشترکان ADSL، تأسیس مراکز تماس برای مشترکان ADSL در سطح استان، نصب و راه‌اندازی MSC Server و RNC نسل سوم نیز آماده افتتاح است.

همچنین، طرح‌های توسعه سایت تلفن همراه در 127 نقطه، نصب کافوی نوری در 18 مرکز، توسعه شبکه کابل آبونه مسی در شهرستان تبریز و 12 شهرستان استان، تأسیس فروشگاه‌های عرضه خدمات ADSL در نقاط مختلف استان و ایجاد سایت دوم دیتای منطقه شمال غرب در مرکز شهید رحیمیان در راستای سیاست‌های پدافند غیرعامل، پروژه‌های دیگر آماده بهره‌برداری در استان آذربایجان شرقی است.

گفتنی است این پروژه‌ها در حوزه IT و شبکه شرکت مخابرات ایران، طراحی و پیاده‌سازی گردیده است.