به گزارش
گرداب به نقل از ای ویک، این فناوری به کاربران مرورگرهای کروم گوگل، سافاری اپل و فایرفاکس موزیلا امکان می دهد تا از رایانه ها و گوشی های خود در برابر تبلیغات تصویری فریبنده و الوده حفاظت کنند. بسیاری از این تبلیغات که در درون صفحات وی تعبیه شده اند ناایمن و آلوده به کدهای مخرب هستند.
از این هفته در صورتی که کاربران سه مرورگر مذکور با تبلیغات آلوده یا دکمه های بارگذاری اطلاعات معیوب مواجه شوند، یک پنجره حاوی هشدار برای آنها به نمایش درمی آید. در این پنجره به کاربران اطلاع داده می شود که در صورت فشردن دکه بارگذاری یا کلیک بر روی آگهی ممکن است آنها نرم افزار مخربی را نصب کنند یا شاهد سرقت اطلاعات شخصی خود مانند کلمات عبور یا شماره تلفن همراه خود باشند. همچنین از کاربران خواسته می شود تا اطلاعات خود در این زمینه را با گوگل به اشتراک بگذارند.
کارشناسان امنیتی می گویند در بسیاری از آگهی های که در آنها از کاربران خواسته می شود نرم افزار خاصی را به روز کنند یا برای امنیتشان برنامه ویژه ای را نصب کنند، هدف در اصل سرقت داده های کاربران و آلوده کردن رایانه ها و گوشی هاست و افراد باید این نوع برنامه ها را تنها از منابع معتبر دریافت و نصب کنند.
گوگل می گوید استفاده از این فناوری در هر ماه منجر به شناسایی 90 هزار سایت پیشینگ و 50 هزار سایت توزیع بدافزار خواهد شد. قابلیت یاد شده از ماه قبل به نسخه آندرویدی مرورگر کروم اضافه شد.