Gerdab.IR | گرداب

یک احتمال روانشناسی درباره کاربران

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

تحقیقات صورت گرفته توسط روانشناسان نشان می‌دهد، افرادی که تمایل زیادی به تهیه عکس از خود و گذاشتن آنها در سایت‌های اجتماعی دارند از اختلالات روانی رنج می‌برند.

به گزارش گرداب، تحقیقات صورت گرفته توسط روانشناسان نشان می‌دهد، افرادی که تمایل زیادی به تهیه عکس از خود و گذاشتن آنها در سایت‌های اجتماعی دارند از اختلالات روانی رنج می‌برند.

عکس گرفتن از خود (Selfie) که با رواج تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به دوربین‌ عکاسی پیشرفته شیوع یافته است، در اصل شاخصی است که عدم اعتماد به نفس فرد را مشخص می‌کند.

دکتر «دیوید ویل» روانشناس بیمارستان Priory لندن تأکید کرد: دو سوم بیمارانی که با اختلال بدشکلی بدن (BDD) به این مرکز مراجعه کرده‌اند، تمایل زیادی به تهیه عکس از خود و قرار دادن در سایت‌های اجتماعی دارند.

تهیه عکس از خود اعتیاد محسوب نمی‌شود، بلکه نشانه‌ای از اختلال بدشکلی بدن است که شامل کنترل کردن بیش از حد ظاهر است.

این افراد ساعت‌ها زمان صرف می‌کنند تا عکسی از خود بگیرند که هیچگونه نقص ظاهری‌ در آن دیده نشود که این مسئله بیانگر مشکل عدم اعتماد به نفس فرد است.

به طورمثال یک نوجوان 15 ساله انگلیسی به دلیل ناراضی بودن از ظاهر خود در عکس‌ها اقدام به خودکشی کرد. این نوجوان بیش از 10 ساعت زمان برای تهیه 200 عکس از خود صرف کرده بود که هیچکدام مورد رضایت وی واقع نشده و باعث اقدام به خودکشی فرد شده بود.

محققان هشدار می‌دهند که تمایل بیش از اندازه به تهیه عکس از خود به ویژه در نوجوانان، یک شاخص مرتبط با عدم اعتماد به نفس یا درگیر شدن نوجوان با مشکلات روانی دیگر است.َ