Gerdab.IR | گرداب

لهستان؛ نگران جنگ هیبریدی روسیه

تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴

لهستان در حال تقویت قدرت دفاع سایبری خود در برابر توان جنگ هیبریدی روسیه است و قصد دارد به سطح مناسبی از توان امنیت سایبر برسد.

به گزارش گرداب، وزارتخانه‌ی امور دیجیتال لهستان تصمیم دارد برای بهبود سیاست‌های امنیت سایبری این کشور و مدیریت بهتر در این زمینه، تلاش‌های گسترده‌ای را آغاز کند. یکی از مشکلات لهستان؛ افزایش تهدیدات نسبت به سامانه‌های فناوری اطلاعات و فقدان یک‌ نهاد رسمی برای حفاظت از اطلاعات افراد دولتی است.

یکی از اقداماتی که وزارتخانه‌ی یادشده درصدد انجام آن است، نظارت بر سامانه‌های فناوری اطلاعات است. همچنین یکی از پیشنهادهای مقامات این کشور، ایجاد مؤسساتی برای کنترل فعالیت‌های سایبری در بخش نظامی و غیرنظامی است.

بعد از قطعی برق اوکراین به دلیل حمله‌ی سایبری، کشورهای اروپای شرقی به دنبال تقویت امنیت و دفاع سایبری هستند. برخی از آن‌ها مانند لهستان و اوکراین، بر این باورند که روسیه، عامل این حمله است. همچنین بعضی از تحلیل گران می‌گویند روسیه، طراح جنگ هیبریدی در اروپا است؛ یعنی قبل از شروع حمله‌ی نظامی، از حمله‌ی سایبری استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، دولت لهستان به‌شدت نگران توان جنگ هیبریدی روسیه است و می‌خواهد مطمئن شود تا نهادهای دولتی این کشور؛ به ‌اندازه‌ی کافی دارای ظرفیت‌های قوی امنیت سایبری هستند.