Gerdab.IR | گرداب

شارژ 15 دقیقه‌ای ممکن شد

تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴

شرکت چینی اوپو، از فناوری شارژ سریع رونمایی کرد که می‌تواند تلفن‌های هوشمند در کمتر از 15 دقیقه شارژ کند.

به گزارش گرداب، تلفن‌های هوشمند روزبه‌روز کاربرد بیشتری در زندگی انسان‌ها پیدا کرده و به عضوی جداناپذیر از زندگی آن‌ها تبدیل شده‌اند. با وجود پیشرفت فناوری‌های تلفن‌های هوشمند، پیشرفت فناوری باتری آن بسیار کند صورت می‌گیرد. شارژ کردن باتری تلفم هوشمند نیز معمولاً بیش از یک ساعت طول خواهد کشید.

شرکت چیتی  اوپو (Oppo)، در نمایشگاه جهانی موبایل (MWC2016)، از فناوری شارژ سریع خود با نام سوپرووک (SuperVOOC) رونمایی کرد. این فناوری می‌تواند یک تلفن هوشمند با ظرفیت باتری 2500 میلی‌آمپر را در مدت 15 دقیقه، به طور کامل شارژ کند. مقامات شرکت اوپو در این نمایشگاه اعلام کردند، تنها با 5 دقیقه شارژ کردن تلفن به وسیله‌ی این فناوری، می‌توان تا 10 ساعت از آن استفاده کرد. این در حالی است که در مدت‌زمان و فناوری‌های مشابه، تنها دو ساعت می‌توان از تلفن استفاده کرد.

این فناوری در حال حاضر تنها در تلفن‌های هوشمند شرکت اوپو به کار گرفته شده است؛ اما مقامات این شرکت اعلام کردند که امکان استفاده از این فناوری در تلفن‌های هوشمند شرکت‌های رقیب نیز وجود دارد.

الگوریتم مورد استفاده در این فناوری، برای شارژ تلفن‌های هوشمند، الگوریتمی سفارشی است. این شارژر با ولتاژ 5 ولت کار کرده و به صورت پویا پالس‌های برق دریافت شده را در درجه حرارت پایین کنترل می‌کند، تا شارژ تلفن با بیشترین سرعت ممکن را میسر کند.