Gerdab.IR | گرداب

بانک مرکزی انگلستان، هدف حملات سایبری

تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

هکرها با استفاده از حملات پایدار پیشرفته، بانک مرکزی انگلستان را هدف حمله قرار داده و به دنبال یافتن آسیب‌پذیری در سامانه‌ رایانه‌ای این بانک هستند.

به گزارش گرداب، مسئولان بانک مرکزی انگلستان؛ موسوم به «بانک انگلیس»، مدعی شدند، سامانه رایانه‌ای این بانک، هدف حملات پایدار پیشرفته (APT) قرار دارد و هکرها به دنبال یافتن آسیب‌پذیری برای نفوذ به این سامانه هستند.

مسئولان بانک مرکزی، ضمن خودداری از اظهارنظر در مورد شمار حملات صورت گرفته به این بانک، گفتند: "بانک مرکزی هدف حملات سایبری بسیار پیشرفته تکاملی است و این حملات دقت بسیار بالایی دارند."

همچنین، مسئولین بانک مرکزی انگلستان هیچ‌گونه اظهارنظری در مورد هزینه تأمین امنیت سامانه‌های این بانک نکرده‌اند.

جرج آزبرن (George Osborne)؛ رئیس خزانه انگلستان، وعده داد، هزینه‌های توسعه توانایی حملات سایبری را دو برابر کند تا انگلستان توانایی‌هایش را در زمینه راه‌اندازی حملات سایبری قوی‌تر کند.

به گفته مسئولان بانک مرکزی انگلستان، حمله سایبری به بانک‌ها، تهدید بسیار بزرگی برای بانک‌ها است و متأسفانه مؤسسات مالی برای امنیت سایبری سامانه‌های خود، سرمایه گذاری لازم را صورت نداده‌اند. به گفته مسئولان این بانک، یک حمله سایبری موفق می‌تواند عواقب بسیاری بدی برای اقتصاد انگلستان و زیرساخت‌های اقتصادی دنیا داشته باشد.