تشریح چالش فرهنگی کشور در مواجهه بابازی‌ها

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: در حوزه بازی‌های رایانه‌ای تهیه اسناد ۳۰ درصد کار است و ۷۰ درصد اقدامات پس از آن به حساب می‌آید.

به گزارش گرداب، امیر خوراکیان در بازدید از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حال حاضر کاربری ابزارها عوض و بهره‏‌برداری از قالب‌ها متفاوت شده است به عنوان مثال، بازی‌های کاربردی بیش از یک سرگرمی دارند و یکی از چالش‌های حوزه فرهنگ کشور برخورد انفعالی یا برخورد سلبی صرف با آثار منفی این ابزارهاست اما باید نقشه راهی داشته باشیم تا از ظرفیت مثبت موجود استفاده کنیم.

وی افزود: باید بررسی کنیم که مسئله اساسی در زمینه بازی و کلید طلایی حل آن چیست تا بتوانیم بخش عمده‌ای از مسائل را حل و باید از زاویه دید خانواده‌‏‏ها و مردم به مسئله نگاه کنیم و نیاز آن‏ها را شناسایی کرده تا به آن پاسخ دهیم.

او ابراز کرد: در حوزه بازی‌های رایانه‌ای تهیه اسناد 30 درصد کار است و 70 درصد اقدامات پس از آن به حساب می‌آید که ما به دنبال آن و نقش قرارگاهی مرکز هستیم که هدف از این بازدید نیز بررسی ظرفیت، توانایی و آمادگی بنیاد برای اجرای آن 70 درصد است.