Gerdab.IR | گرداب

چشم طمع کره‌ به بازار ارتباطات ایران

تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

در حالی که پیش بینی می شود ارزش بازار ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران در سال ۲۰۲۰ به حدود ۳۰ میلیارد دلار برسد شرکت های کره ای روز گذشته چندین موافقتنامه در این زمینه با همتایان ایرانی امضا کردند.

به گزارش گرداب به نقل از پایگاه اینترنتی کره تایمز، در جریان سفر تاریخی پارک گئون هی، رئیس جمهوری کره به تهران، ایران و کره روز دوشنبه توافق کردند همکاری ها در زمینه علم و فن آوری را توسعه دهند.

وزارت علوم، اطلاعات و فن آوری ارتباطات و برنامه ریزی برای آینده کره جنوبی اعلام کرد که یادداشت تفاهمی را با وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری ایران در زمینه «همکاری های مختلف تحقیقاتی» در علوم پایه و کابردی به امضا رسانده است.

دو طرف قصد دارند سال آینده برای رایزنی در خصوص جزئیات این همکاری کمیته مشترک علم و فن آوری تشکیل دهند.

این وزارتخانه همچنین یادداشت تفاهم قبلی خود با وزارت ارتباطات ایران را برای برقراری روابط نزدیک تر به روز رسانی خواهد کرد.

کره جنوبی در سال 1990 پیش از پیوستن به تحریم های غرب علیه برنامه هسته ای ایران، یادداشت تفاهمی را با این کشور امضا کرده بود.

چوی یانگ هی، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کره گفت: «در بخش ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران قبل از تحریم های غرب شریک کلیدی ایران در منطقه محسوب می شد.»

وی افزود، این وزارتخانه به شکلی فعالانه تلاش خواهد کرد از سفر خانم پارک به عنوان فرصتی برای ورود فن آوری پیشرفته کره ای و شرکت های فعال در بخش فن آوری اطلاعات این کشور به ایران استفاده کند.

ارزش بازار ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران در سال 2014، 17.9 میلیارد دلار بود و انتظار می رود این رقم در سال 2020 به 29.8 میلیارد دلار برسد.

انستیتوی تحقیقاتی الکترونیک و مخابرات کره نیز موافقتنامه جداگانه ای را با موسسه تم اینوست، یک شرکت ایرانی متخصص در زمینه فن آوری اطلاعات در زمینه همکاری های استراتژیک به امضا رسانده است.

موسسه تحقیقات بیو ساینس و بیوتکنولوژی کره نیز توافق کرده اند که پروژه های مشترکی را با دانشگاه تهران اجرا نمایند.