Gerdab.IR | گرداب

انقلاب آمازون در دنیای اینترنت اشیا

تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

آمازون ابزار کوچکی موسوم به Dash عرضه کرده که در واقع یک دسته کنترل کوچک برای محقق کردن بسیاری از درخواست های کاربران است.

به گزارش فارس به نقل از سی نت، این محصول که تنها یک دکمه کوچک بر رویش تعبیه شده و قرار است بر روی بسیاری از لوازم خانگی و کالاهای مختلف نصب شود، سال قبل به طور آزمایشی عرضه شد و برای سفارش دادن بسیاری از اقلام خانگی از سایت آمازون قابل استفاده است.

به عنوان مثال اگر خواستار خرید پودر لباسشویی هستید تنها باید بر روی دکمه Dash نصب شده بر روی ماشین لباسشویی ضربه بزنید تا خرید پودر مورد نظر را سفارش بدهید. این ابزار هوشمند بعد از نصب و راه اندازی اولیه خود به طور خودکار میزان پودر دستگاه را زیرنظر می گیرد و زمانی که مقدار آن به کمتر از حد استاندارد رسید بدون نیاز به دخالت کاربر سفارش خرید جدیدی را ارائه می دهد.

مدل جدیدتر این دکمه که AWS IoT Button نام گرفته و با شبکه های وای – فای نیز به طور کامل سازگار است به طور کامل قابل برنامه ریزی است و قادر به انجام امور مختلفی به صورت واحد یا ترکیبی است. به عنوان مثال می توان از AWS IoT Button برای کنترل هوشمند چراغ های منزل، تهویه مطبوع و امور پیشرفته تری همچون تاکسی گرفتن، مدیریت استفاده از داروها و ... استفاده کرد.

AWS IoT Button عملا یک دکمه همه کاره است که می تواند جای هزار دکمه را بگیرد و البته اختراعی بسیار مهم برای وابسته کردن میلیون ها نفر به خدمات ارائه شده شرکت آمازون محسوب می شود. این شرکت قبلا بلندگوی آلکسا را عرضه کرده بود که قادر به درک فرامین صوتی انسانهاست و برای سفارش دادن پیتزا، اطلاع از وضعیت پروازها، جستجوی اینترنتی، سفارش دادن کالا از آمازون و ... قابل استفاده است.

آمازون هر یک از این دکمه های قابل برنامه ریزی را به قیمت 20 دلار به برنامه نویسان و توسعه دهندگان می فروشد و به نظر می رسد تا همه گیر شدن استفاده از این ابزار فاصله طولانی باقی نمانده است.