Gerdab.IR | گرداب

تجهیز ۳ استان به مرکز تبادل داده

تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: ۳ استان کشور به مرکز تبادل داده‌ها مجهز می‌شوند.

به گزارش گرداب، مراسم تودیع محمود خسروی مدیرعامل سابق شرکت ارتباطات زیرساخت و معارفه محمد جواد آذری جهرمی مدیرعامل جدید این شرکت امروز در وزارت ارتباطات برگزار شد.

محمود خسروی پس از 35 سال خدمت دولتی بازنشست شده است. محمود احمدی‌نژاد درباره این مدیر گفته بود: آقای خسروی وارد 30 سال دوم خدمت شده است.

وزیر ارتباطات درباره علت بازنشستگی خسروی توضیح داد: وی چند بار به صورت شفاهی درخواست بازنشستگی کرد که جدی نگرفتم و آخرین بار پیش از پایان سال 94 این درخواست را تکرار کرد که باز هم جدی نگرفتم و در نهایت کتباً درخواست بازنشستگی ارائه کرده است.

واعظی با بیان اینکه در گذشته نظام به ما اعتماد کرد و در 26 سالگی مدیرعامل مخابرات شدم، گفت: امروز نیز یک جوان 34 ساله مدیرعامل زیرساخت شده است.

وی یادآور شد: برای انتخاب آقای جهرمی از بین چند گزینه با آقای خسروی مشورت کردم.

محمد جواد آذری جهرمی در این مراسم با بیان اینکه وزیر ارتباطات قول راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تا پایان شهریور را دادند که ما نیز تلاش می‌کنیم تا پایان خرداد در 3 شهر مشهد، تبریز و شیراز مرکز تبادل داده را در راستای اجرای شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی کنیم.

وی همچنین از اصلاح مدل اقتصادی شبکه زیرساخت خبرداد و گفت: تا یک ماه آینده نرخ بین استانی شبکه زیرساخت را برای اپراتورها کاهش خواهیم داد.