Gerdab.IR | گرداب

افتتاح مرکز بین‌المللی توسعه فناوری‌ مخابرات

تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵

مرکز بین‌المللی تحقیق و توسعه فناوری‌های پیشرفته مخابراتی و اطلاعاتی با همکاری شرکت توسعه اعتماد مبین و انستیتو تحقیقات و فناوری کشور کره جنوبی (ETRI) راه‌اندازی شد.

به گزارش گرداب، در راستای راه‌اندازی این مرکز، تفاهم‌نامه همکاری بین  شرکت توسعه اعتماد مبین  (سهامدار عمده مخابرات ایران) و انستیتو تحقیقات و فناوری کره جنوبی به امضا رسید.
در این مرکز که با سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و کره جنوبی ایجاد شده، تحقیق و توسعه در مورد فناوری‌های پیشرفته مخابراتی و اطلاعاتی، فناوری‌های هوشمند، فناوری‌های اطلاعاتی و محاسباتی و سلامت الکترونیک انجام می‌شود.

در همین رابطه شرکت سلامت الکترونیک برکت یکی از زیرمجموعه‌های شرکت توسعه اعتماد مبین  نیز به توسعه خدمات حوزه سلامت الکترونیک با همکاری ETRI خواهد پرداخت و آزمایشگاهی تخصصی تحت عنوان آزمایشگاه فناوری‌های سلامت الکترونیک را با همکاری ETRI در این مرکز تحقیقاتی ایجاد خواهد نمود.

انستیتو تحقیقات و فناوری کشور کره جنوبی (ETRI) مجموعه‌ای پیشرفته است که در حوزه اطلاعات، مخابرات، الکترونیک و فناوری‌های همگرا فعالیت می‌کند.

این انستیتوی دولتی در سال 1976 تاسیس شده و در زمینه ICT دارای بالاترین رتبه درسراسر دنیا و دارای 27 شعبه در دنیا است. این انستیتو دارای 2000 پژوهشگر و دارای سه مرکز تحقیقات و شش آزمایشگاه تخصصی است.