Gerdab.IR | گرداب

برنامه خلاقانه گوگل برای تبدیل عکس‌ها

تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

گوگل برنامه جالبی را برای کاربران گوشی آیفون طراحی و عرضه کرده که به آنها امکان می‌دهد، عکس‌های ذخیره شده در سرویس Live Photos را به فایل های متحرکت گیف مبدل کنند.

به گزارش گرداب به نقل از ورج، به نظر می رسد عرضه این برنامه یک قدرت نمایی از سوی گوگل در برابر اپل است، زیرا خدمات Live Photos اپل در مقایسه با Google Photos چندان مورد توجه قرار نگرفته و استقبالی از آن به عمل نیامده است.

این برنامه بعد از تبدیل عکس ها به فایل Gif نسخه ای از آنها را در گالری گوشی ذخیره کرده و یک نسخه پشتیبان را هم به محیط برنامه Google Photos می فرستد. با این کار به اشتراک گذاری عکس های تهیه شده با گوشی اپل با دیگر سیستم عامل ها از جمله آندروید هم ساده تر می شود.

تا پیش از این کاربران آیفون برای ارسال عکس های خود به دیگر گوشی های آندرویدی با مشکلاتی مواجه بوده و باید از برنامه های ثالث مانند Lively استفاده می کردند، اما گوگل با ابتکار عمل جدید خود این کار را ساده تر کرده است.

با استفاده از امکانات این برنامه می توانید از مسیری که در حال طی کردن آن هستید عکس های متعددی بگیرید و برنامه Motion Stills با ترکیب این عکس ها عملا یک فیلم ویدئویی در دسترس شما قرار می دهد.

یکی از مزایای این برنامه که ناشی از استفاده از یک الگوریتم هوشمند در آن است، قابلیت تثبیت تصاویر و اصلاح فریم های عکس ها و یکدست کردن آنهاست. به عنوان نمونه اگر شما از منظره ای خاص عکس های مختلفی با قاب بندی های مشابه ولی نه دقیقا یکسان گرفته باشید، برنامه یاد شده با انتخاب یک قاب ثابت و اصلاح ابعاد دیگر عکس ها به جای یک ویدئوی لرزان و آماتوری یک تصویر ثابت متحرک حرفه ای در معرض دید شما قرار می دهد.

بدین منظور نقاط مختلف یکسانی از عکس های متعدد علامت گذاری شده و  بخش هایی از قاب عکس ها که در همه آنها تکرار شده اند انتخاب می گردند تا تصویری واضح و یکدست و بدون لرزش و تغییر قاب به دست بیاید.