Gerdab.IR | گرداب

توافق‌نامه امنیت سایبری آمریکا و اسرائیل

تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۵

آمریکا و اسرائیل قصد امضاء توافق‌نامه جدیدی درزمینه‌ی امنیت سایبری را دارند.

به گزارش گرداب، به گفته آلخاندرو مایورکاس معاون وزیر دفاع ایالات‌متحده، آمریکا و اسرائیل قصد دارند قرارداد دوجانبه‌ای را در زمینه دفاع سایبری به امضاء برسانند. معاون وزیر دفاع ایالات‌متحده، در اجلاس امنیت سایبری که در تلاویو برگزار شد، گفت: «در ماه‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌ایم که آمریکا به‌تنهایی قدرت مقابله با حملات سایبری را ندارد و در این نبرد نیاز داریم با یکدیگر همراه شویم».

در اجلاس سالانه امنیت سایبری اسرائیل، هزاران نفر برای کسب اطلاعات در زمینه‌های مختلف ازجمله تهدیدات سایبری، روش‌های محافظت از سامانه‌های کامپیوتری و همچنین روش‌های جلوگیری از جرائم و تروریسم سایبری حاضر می‌شوند. این اجلاس هرسال توسط دانشگاه تلاویو و بخش امنیت سایبری دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.

در این اجلاس اعلام شد که طبق مطالعات صورت گرفته، جرائم سایبری در سال گذشته، 10 درصد افزایش پیداکرده است و به نظر می‌رسد توانایی‌های دفاعی موجود برای مقابله با حملات فیشینگ، بدافزارها، باج‌افزارها و... کافی نیست. بنیامین نتانیاهو در سخنرانی سال گذشته خود اظهار داشت که «اسرائیل تبدیل به ابرقدرت سایبری در سطح منطقه شده است».

مقامات اسرائیلی اظهار داشتند که توافقات جدید در مورد گسترش همکاری در حوزه‌های نظامی، سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها و سازمان‌های خصوصی جهت تبادل تجربیات در زمینه تهدیدات سایبری است که این قرارداد زمینه افزایش همکاری بین شرکت‌های خصوصی را بیش‌ از پیش فراهم می‌نماید.