Gerdab.IR | گرداب

حمایت وزارت ارتباطات از تأسیس شتاب‌دهنده‌های جدید

تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵

معاون فناوری وزیر ارتباطات با اشاره به حمایت از کسب‌وکارهای فناوری محور در استان‌های کشور، گفت: رقمی پیرامون ۲۰۰ میلیون تومان برای تشکیل شتاب‌دهنده‌های جدید در استان‌ها اختصاص می‌دهیم.

به گزارش گرداب، امیرحسین دوایی در نشست خبری صبح امروز با اشاره به برنامه‌های حمایتی معاونت فناوری وزارت ارتباطات از طرح‌ها و شرکت‌های استانی، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری 6 میلیارد تومانی در تأسیس شتاب دهنده کسب‌وکارها، اعطای وام قرض الحسنه به شرکت‌های مستقر در شتاب‌دهنده‌های استانی با سرمایه‌گذاری صندوق کارآفرینی امید و اعطای وام به شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد بخشی از برنامه‌های حمایتی ماست.

معاون فناوری وزیر ارتباطات ادامه داد: در بخش حمایت از راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌های استانی، اگر یک شتاب دهنده خبره با استانداری‌ها مذاکره کرده و خواستار تشکیل شتاب‌دهنده‌ای دیگر شوند، رقمی پیرامون 200 میلیون تومان به آنها اختصاص می‌یابد تا به تجهیز زیرساخت‌ها بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: این اعتبارات به شکل قرض الحسنه است و بازپرداخت آن با نرخ بهره 4 درصد است. قطعا زمانی می‌توانیم به موفقیت شرکت‌های نوپا امید داشته باشیم که ذیل مدیریت باتجربه وارد کسب‌وکار شده باشند.

او گفت: هدف از این حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها، جایگزینی درآمدهای حاصل از توسعه فناوری با درآمدهای نفتی است.