Gerdab.IR | گرداب

قربانی سابق حملات سایبری؛ هدف جدید اوراکل

تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵

اوراکل نسبت به خرید شرکت مسیریابی اینترنت Dyn، هدف حملات سایبری ماه گذشته، ابراز علاقه کرده است.

به گزارش گرداب؛ شرکت اوراکل (Oracle) اعلام کرد قصد دارد شرکت «Dyn» را که ماه گذشته هدف حملات سایبری قرار گرفت و موجب قطع دسترسی اینترنت برای میلیون‌ها نفر شد، خریداری نماید. این غول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هنوز جزییات مالی این معامله را علنی نکرده است. اوراکل قصد دارد با استفاده از تخصص شرکت Dyn در مدیریت ترافیک آنلاین و مشاهده، کنترل، ارزیابی و بهینه‌سازی نرم‌افزارهای مبتنی بر اینترنت ابری، پشتیبانی محصولات خود را بهبود ببخشد.
توماس کوریان (Thomas Kurian)، مدیر توسعه محصولات اوراکل، گفت: «Dyn یک DNS قابل‌گسترش و جهانی و یک جزء حیاتی برای پردازش ابری است، طبیعی است که بخواهیم آن را به بستر پردازش ابری خود اضافه کنیم».
شرکت مذکور هدف حملات اینترنتی ماه گذشته بود که با به‌کارگیری قابلیت‌های اینترنت اشیا موجب ازکارافتادن سایت‌های پرطرفدار بسیاری ازجمله توییتر و نت فلیکس شد. این یورش قسمتی حیاتی از زیرساخت اینترنت را فلج کرد و سرویسی که اسامی سایت ها را به آدرس‌های اینترنتی و قابل‌فهم رایانه‌ای آن‌ها ترجمه می‌کرد، از کار انداخت. به گفته یکی از شرکت‌ها که این حمله را به‌طور دقیق زیر نظر داشت، هکر احتمالاً یک گیمر ناراضی بوده که با استفاده از ظرفیت های بدافزار میرای اقدام به این حمله نموده است.
به گفته اوراکل، این شرکت بیش از 3500 مشتری دارد که از آن جمله می‌توان به توییتر و نت فلیکس و همچنین شبکه خبری «CNBC» اشاره کرد که موجب میلیاردها مراجعه روزانه می‌شود و Dyn هرروز باید میلیاردها بار برای بهینه‌سازی شبکه تصمیم‌گیری کند.