در پی شهادت اتش نشان های فداکار؛

کمپین های ایجاد شده برای حادثه پلاسکو

کمپین های ایجاد شده برای حادثه پلاسکو
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵

پس از وقوع حادثه ناگوار پلاسکو ، کمپین های قابل توجهی در فضای مجازی شکل گرفت.

به گزارش گرداب، بعد از وقوع حادثه ساختمان پلاسکو، کپیین های مختلفی با موضوع عدم انتشار تصاویر جنازه ها، حمایت از تولید ملی برای کمک به کارگران پلاسکو برای حمایت از آتش نشان ها و حادثه دیدگان راه اندازی شد.
 

پویش عدم انتشار تصاویر پیکرهای زیر آوار

فعالان شبکه‌های اجتماعی، پس از شیطنت رسانه‌های معاند و درخواست ارسال عکس و فیلم از جست‌و‌جوی پیکر شهدای حادثه پلاسکو، با ابراز انزجار از این عمل غیرانسانی کمپین «انتشار‌ عکس‌ جنازه‌های پلاسکو ممنوع» را انداختند.
دایرکنندگان این کمپین نوشتند: «با توجه به دلخراش بودن تصاویر به جا مانده از بازماندگان حادثه آتش‌سوزی پلاسکو و رعایت حال خانواده‌های محترم شهدا و سانحه دیدگان عزیز و حفظ امنیت روانی جامعه هیچ تصویری از این عزیزان منتشر نخواهد شد.
همچنین تاکید شد: از کلیه اصحاب رسانه به ویژه مدیران کانال‌ها و گروه‌های شبکه اجتماعی دعوت می‌کنیم به کمپین «#انتشار_عکس_جنازه_های_پلاسکو_ممنوع» بپیوندند.
فعالان شبکه‌های اجتماعی بیان داشتند: کمک کنید لااقل بعد از فاجعه‌ی روانی «سلفی گرفتن و اختلال فعالیت امدادرسانان» در محل حادثه، این بار عکس جنازه‌های سوخته را منتشر نشود تا داغ مصیبت دیدگان صدچندان نگردد.»

پویش خرید کفش و پوشاک ایرانی

بخشی از آسیب های این اتفاق نیز متوجه کارگرانی شد که با از بین رفتن ساختمان پلاسکو کار خود را از دست دادند. در این راستا پویشی تحت عنوان «خرید کفش و پوشاک ایرانی» راه اندازی شد. در متن این پویش نیز آمده است: «با توجه به شاغل بودن حدود 4000 کارگر در ساختمان پلاسکو و بیکار شدن این بزرگواران در شب عید، #کمپین #خرید_کفش_و_پوشاک_ایرانی را راه اندازی کنیم. توجه داشته باشید که اگر کفش و پوشاک ایرانی بخریم بقیه کارگاه ها این توان را پیدا خواهند کرد که این عزیزان تازه #بیکار شده را استخدام کنند و شب عید شرمنده خانواده خود نباشند.
لذا از شما درخواست داریم برای این امر خداپسندانه به طراحی #پوستر و #بازنشر تصاویر و پوستر و همچنین دعوت اطرافین خود جهت #خرید_کفش_و_پوشاک_ایرانی  بپردازید.»


پیشنهاد زاکانی برای راه‌اندازی کمپین کمک به کارگران پلاسکو

پویشی دیگر نیز راه اندازی شد تا در آن مبلغی برای کمک به کارگرهای ساختمان پلاسکو جمع آوری شود. در همین راستا علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در کانال خود نوشت: در حادثه تلخ پلاسکو علاوه بر شهادت آتش نشانان، حدود ۶۰۰ واحد تولیدی نیز ویران شده و کارگران این واحدها شغل خود را از دست داده‌اند.
وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم دانشجویان و جوانان انقلابی با توجه به نزدیک بودن ایام پایانی سال، پویشی برای کمک به کارگران بیکار شده واحدهای تولیدی پلاسکو راه‌اندازی کنند.