ارائه نقشه راه نسل پنجم اینترنت همراه آفکام

ارائه نقشه راه نسل پنجم اینترنت همراه آفکام
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

شرکت آفکام به تازگی نقشه راه جدید خود را منتشر کرده و قصد دارد تا سال 2020، به ارائه نسل پنجم اینترنت همراه بپردازد.

 به گزارش گرداب، شرکت آفکام  (Ofcom) به تازگی نقشه راه ارائه نسل پنجم اینترنت همراه خود را اعلام کرد. بر اساس طرح منتشر شده ارائه فناوری یاد شده در انگلیس از اواخر سال 2017 آغاز شده و تا سال 2020 ادامه پیدا می‌کند.
مقامات آفکام توضیح دادند که پهنای باند 3.4 تا 3.8 گیگاهرتز، اصلی‌ترین باند مورد استفاده برای ارائه نسل پنجم خواهد بود. همچنین طیف 700 مگاهرتز برای بهره‌مندی از پهنای باند پایین (Low-bandwidth) به کار گرفته شده و پهنای باند 24.25 تا 27.5 گیگاهرتر نیز برای ارائه خدمات جدید رزرو شده است. به علاوه بیان شد صورت لزوم، باندهای جدید دیگری نیز به موارد بالا اضافه خواهد شد.
در نقش راه یاد شده آمده است، مجوز استفاده از پهنای باند 700 در سال 2018 یا 2019 دریافت خواهد شد. از طرفی اعلام شد مذاکرات برای استفاده از پهنای باند اصلی هنوز ادامه داشته و تا زمان قطعی شدن، نمی‌توان از آن استفاده کرد. مقامات شرکت یاد مذکور اشاره کردند طیف فرکانسی پایین برای پوشش دادن مناطق بزرگ‌تر و بیشتر به کار خواهد آمد؛ اما فرکانس‌های بسیار بالا با وجود این که پهنای باند، ظرفیت بیشتر، سرعت بهتر و زمان تأخیر کمتری را ارائه می‌کنند، محدوده‌ی کوچکی را تحت پوشش قرار می‌دهند.
مقامات آفکام با اشاره به اینکه از باند 26 گیگاهرتز برای هماهنگ شدن با جهان استفاده می‌شود، گفتند: «در مناطقی که از ترافیک بالایی برخوردار هستند، مناطق ویژه یا محوطه‌هایی که برای ارائه خدمات به ظرفیت بالایی نیاز دارند، احتمالاً از امواج میلی‌متری برای ارائه‌ی نسل پنجم اینترنت همراه استفاده می‌شود.»
آفکام معتقد است از نسل بعدی اینترنت همراه می‌توان برای بهبود عملکرد اینترنت اشیا، افزایش ظرفیت برقراری ارتباط، کاهش میزان تأخیر و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.
_________________________________________
1- آفکام سازمان تنظیم کننده مقررات رسانه‌ای انگلیس است. این سازمان بر فعالیت‌های ایستگاه‌های رادیویی، تلویزیونی، خطوط ثابت دوربرد تلفنی و موبایلی و بر امواج رادیویی وسایل بی‌سیم (از امواج رادیویی تاکسی‌ها تا امواج مورد استفاده‌ قایق‌ها) نظارت می‌کند.