تمجید از دیدگاه امنیت سایبری ترامپ

تمجید از دیدگاه امنیت سایبری ترامپ
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

رییس پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا: «ترامپ همان کسی است که امنیت سایبری آمریکا، به آن نیاز داشت.»

به گزارش گرداب، کیث الکساندر، فرمانده سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، بعد از جلسه‌ای که با دونالد ترامپ، رییس‌جمهور جدید آمریکا در زمینه امنیت سایبری داشت، اظهار داشت که به‌شدت تحت تأثیر وی و سیاست‌هایش قرار گرفته است.
در بخشی از صحبت‌های الکساندر در این زمینه آمده است: «چیزی که من از ترامپ دیدم، رییس جمهوری بود که هم‌اکنون تمرکز بالایی دارد و از هرکسی سؤال می‌پرسد. وی به پاسخ‌ها گوش می‌دهد و پاسخ‌هایی که می‌شنود را سبک و سنگین می‌کند و بعد از آن، در مورد تمامی آن‌ها، اظهارنظر می‌کند.»
این مقام سابق آمریکایی که در نشست RSA صحبت می‌کرد، ادامه داد: «این رییس‌جمهور، دقیقاً همان چیزی است که مردم آمریکا به آن نیاز داشتند. برخی به دنبال آن هستند که بدانند مشکلات امنیت سایبری را باید چگونه حل کنند. ترامپ به این موضوع واقف است که ما باید دولت را ترمیم کنیم. او می‌داند که دولت و صنعت باید در کنار یکدیگر کار کنند.»
نشست امنیت سایبری کاخ سفید، در تاریخ 31 ژانویه سال جاری برگزار شد و در همان روز، انتظار صدور یک فرمان اجرایی در زمینه امنیت سایبری از جانب ترامپ، وجود داشت که این فرمان اجرایی رییس‌جمهور آمریکا، به دلایلی لغو شد.
بر اساس اخبار موجود، بسیاری از شخصیت‌های کنونی و قبلی آمریکایی که دارای ایده در زمینه امنیت سایبری هستند در این اجلاس کاخ سفید حضور داشتند. از این افراد، می‌توان به شخصیت‌هایی نظیر رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، دان کوتس که مشاور کنونی امنیت ملی ترامپ است و تعدادی از شخصیت‌های دیگر اشاره کرد.
البته این فرمانده سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، از محتوای جلسه با ترامپ که در پشت درب‌های بسته برگزار شد، چیز زیادی را به رسانه‌ها مطرح نکرد، اما از تغییرات احتمالی در ساختار امنیت سایبری دولت خبر داد و اعلام کرد که تمامی سازمان‌ها، باید از منابع کافی برای محافظت از دارایی‌های دیجیتال خود بهره‌مند شوند.