امضا قرارداد امنیت سایبری جدید ناتو

امضا قرارداد امنیت سایبری جدید ناتو
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

ناتو با یک شرکت بزرگ بلژیکی توافقی در زمینه امور سایبری و تبادل اطلاعات جهت جلوگیری از حملات سایبری امضا کردند.

به گزارش گرداب، سازمان اطلاعات و ارتباطات ناتو (NCI)، طی توافقی اقدام به گسترش ائتلاف صنعت سایبری خودکرده است، در همین راستا توافقنامه‌ای بین ناتو و یک شرکت بزرگ مخابراتی بلژیک (Proximus) در هفدهم فوریه به امضا رسید.

بلژیک سه شرکت بزرگ در زمینه ارتباطات مخابراتی دارد که شرکت (Proximus) بزرگ‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

ناتو مجموعه‌ای از قراردادها را با شرکای صنعتی در بلژیک به امضا رساند که موجب افزایش توانایی سایبری هر دو طرف در زمینه جلوگیری و سرعت در پاسخگویی به تهدیدات سایبری می‌شود. توافق ناتو و شرکت بزرگ مخابراتی بلژیک موجب انتقال تجربیات در زمینه تهدیدات سایبری و آسیب‌پذیری‌ها شده و پاسخ به این تهدیدات را تسهیل می‌نماید.

براساس توافق صورت گرفته، طرفین این اطلاعات را به‌صورت شبانه‌روزی با به‌روزرسانی‌های پی‌درپی برای تشخیص و پیگیری، در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند، ناتو و شرکت بلژیکی، برای افزایش آگاهی در موقعیت‌های مختلف و حفاظت مؤثرتر از شبکه خود، این شرایط را فراهم کرده‌اند.
نیاز به اشتراک‌گذاری و مشارکت در زمینه چالش‌های سایبری، یک مسئله کلیدی در اجلاس ورشو ناتو در سال 2016 بود. این توافقنامه، جدیدترین تلاش برای تقویت اتحاد ناتو در زمینه امور سایبری است.

کوئن جیس برز (Koen Gijsbers)، مدیرکل سازمان اطلاعات و ارتباطات ناتو (NCI)، گفت: «این توافق موجب افزایش توانایی ناتو و صنایع دفاع در برابر تهدیدات سایبری می‌شود. از طریق برنامه به اشتراک‌گذاری اطلاعات ما، صدها شاخص موردتوافق، بین ناتو و همکاران صنعتی‌مان به اشتراک گذاشته‌شده و سرعت تبادل اطلاعات، دائماً رو به رشد است. به‌عنوان یک شرکت، تمایل به طراحی سیستم‌عامل تبادل اطلاعات، برای حل مسائل جدید در عصر دیجیتال راداریم».