Gerdab.IR | گرداب

مشكل فيس‌بوك با رمزگذاري اطلاعات هم حل نمی‌شود

تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹

رسوايي‌هاي گسترده فيس بوك در زمينه نشت اطلاعات شخصي كاربران مديران اين سايت را به استفاده از فناوري‌هاي رمزگذاري سوق داده، هر چند كارشناسان مستقل بر اين باورند كه اقداماتي از اين دست هم جلوي سرقت اطلاعات حساس كاربران از اين سايت را نمي‌گيرد.

به گزارش گرداب به نقل از كامپيوترورلد، به دنبال افشاي سرقت اطلاعات شخصي كاربران در صورت استفاده از برخي برنامه‌هاي ثالث در اين سايت و از جمله برخي بازي‌هاي شبكه‌اي مديران فيس بوك كه با سيل اعتراضات مواجه شده بودند، اعلام كردند از اين پس از فناوري‌هاي رمزگذاري اطلاعات كاربران استفاده خواهند كرد، اما بسياري از صاحب نظران تصريح مي‌كنند كه مشكلات فيس بوك به اين شكل هم حل نمي‌شود.

بر اساس گزارش‌هاي مستقلي كه در نشريات مشهوري همچون وال استريت چاپ شده است، برنامه‌هايي مانند FarmVille و FrontierVille باعث سرقت اطلاعات حساس دهها ميليون نفر از كاربران اين سايت شده‌اند و حتي افرادي كه از تنظيمات امنيتي سختگيرانه‌اي استفاده كرده‌اند هم در برابر اين سرقتها مصون نبوده‌اند.

فيس بوك پس از حجم بي سابقه انتقادات اعلام كرد از اين پس اطلاعات ارسالي كاربران براي وب سايت‌هاي ثالث را رمزگذاري مي‌كند، اما كارشناسان مي‌گويند رمزگشايي اين اطلاعات هم كار چندان دشواري نيست.

آنان مي‌گويند فيس بوك اگر واقعا نگران امنيت و حفظ حريم شخصي كاربران خود است بايد به طور كلي ارسال اطلاعات آنان براي وب سايت‌هاي ثالث را متوقف كرده و از تلاش براي كسب سود و درآمد از اين طريق دست بردارد.

منبع: فارس