به گزارش
گرداب، نرم افزار هوش مصنوعی فیس بوک می تواند رفتار آتی فرد را پیش بینی کند و این اطلاعات را برای تبلیغات هدفمند به شرکت ها بفروشد.
به تازگی اسنادی افشا شده که نشان می دهند این شبکه اجتماعی به شرکت ها اجازه می دهد کاربران را براساس چگونگی رفتار و تفکرشان در آینده هدف گیری کنند.
این سیستم که «پیش بینی وفاداری» نام گرفته با توجه به اطلاعات ذخیره شده در پروفایل کاربر تخمین می زند او به استفاده از محصول یا خدمتی ادامه می دهد یا خیر.
فیس بوک به شرکت های تبلیغ کننده اجازه می دهد انبوهی از آگهی ها را برای مشتری ارسال کنند تا رفتار وی را تغییر دهند. این خدمت به تازگی به مشتریان تبلیغاتی فیس بوک ارائه شده است. این فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی نخستین بار در ۲۰۱۶ به وجود آمد اما اکنون در اختیار طرف سوم قرار می گیرد.
این خبر در حالی منتشر می شود که چند هفته قبل مشخص شد فیس بوک اطلاعات بیش از ۵۰ میلیون کاربر رابه طور اشتباه در اختیار یک شرکت مشاوره سیاسی قرار داده است.